لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس هند در مورد تندروان هندو تحقیق می‌کند که گفته اند مسلمانان را بکشید


پولیس هند روز جمعه ۲۴ دسمبر (سوم جدی)‌ گفت که تحقیقات را در مورد تندروان هندو که در یک نشست خواستار کشتار دسته جمعی اقلیت مسلمان این کشور شده اند، آغاز کرده است.

بر اساس ویدیویی که خبرگزاری فرانس پرس صحت آن را تایید کرده است، سخنران این گردهمایی در اوایل ماه جاری به اشتراک کنندگان گفت که مردم نباید نگران رفتن به زندان برای کشتن مسلمانان باشند.

این زن گفته است: "حتا اگر فقط صد نفر از ما سرباز شویم و دو میلیون آنان را بکشیم، ما پیروز خواهیم شد... شما تنها در صورتی می‌توانید از سناتنا دهرما ( هندویزم مطلق) محافظت کنید که به این روش عمل کنید."

دراین گردهمایی که در شهر شمالی هریدوار برگزار شده بود کم از کم یک عضو حزب بهارتیا جاناتا به رهبری نرندرا مودی، صدراعظم هند حضور داشت.

حزب بهارتیا جاناتا از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۴ به تشویق تندروان هندو به آزار و اذیت مسلمانان و دیگر اقلیت‌ها متهم شده است؛ اتهامی که این حزب آن را همواره رد کرده است.

اسدالدین اویسی، عضو پارلمان هند در تویتی نوشته است که اظهارات در این ویدیو "مورد آشکار تحریک به نسل کشی" است.

دولت مودی در مورد این رویداد تاکنون اظهار نظر نکرده است.

این سخنران در این ویدیو همچنین گفته است که هندی‌ها باید برای نتورام گادسی، هندوی افراطی که مهاتما گاندی، نماد استقلال هند را در سال ۱۹۴۸ ترور کرد، دعا کنند.

در همین حال پرابوداناندگیری، رییس یک گروه دیگر هندوها که اغلب با اعضای ارشد حزب بهارتیا جاناتا دیده می‌شود خواستار "پاکسازی" شده و از اشتراک کنندگان این نشست خواست "آماده مردن یا کشتن" شوند.

او در ویدیو می‌گوید: "پولیس، سیاستمداران، اردو و هر هندو در هند مانند میانمار باید اسلحه بردارند و این پاکسازی را انجام دهند. گزینه دیگری باقی نمانده است."

سخنران سوم می‌گوید "ای کاش" منموهن سینگ، صدراعظم پیشین هند و نخستین صدراعظم سیک هند را می‌کشت.

یکی از سخنرانان دیگر می‌گوید که از هوتل‌ها در ایالت خود خواسته است که اجازهٔ تجلیل از جشن کرسمس را ندهند.

بسیاری از جوامع مسلمان در هند می‌گویند که از زمان به قدرت رسیدن مودی عضو یک گروه تندرو، به طور فزاینده‌ای در معرض حملات و تهدیدات قرار گرفته اند.

پولیس در ایالت اوتراکند، جایی که این گردهمایی جنجالی برگزار شده بود، به خبرگزاری فرانس پرس گفت که "در حال بررسی این موضوع استند و اقدامات جدی علیه مجرمین اتخاذ خواهد شد."

XS
SM
MD
LG