لینک های دسترسی

Breaking News

هند به زودی چهار هیلیکوپتر به افغانستان می دهد


قوای مسلح افغانستان به شدت به وسایل و تجهیزات هوایی نیازمند است.
قوای مسلح افغانستان به شدت به وسایل و تجهیزات هوایی نیازمند است.

سفیر هند مقیم افغانستان در خصوص فراهم آوری تجهیزات و وسایل نظامی به قوای مسلح افغانستان و آموزش نیروهای امنیتی افغان گفت که کشورش بر بنیاد پیمان استراتیژیک با افغانستان نیازهای عاجل نظامی افغانستان را بررسی می کند.

امر سنها سفیر هند در کابل گفت که چهاربال هیلیکوپتر وعده شده به قوای مسلح افغانستان، به زودی از هند به کابل انتقال داده خواهد شد، اما وی تاریخ مشخصی را ارایه نکرد.

سفیر هند در کابل همچنان از دیدار رهبران افغانستان و پاکستان در حاشیۀ کنفرانس اقلیم در شهر پاریس فرانسه استقبال محتاطانه کرد.

آقای سنها گفت که دیدار محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به نواز شریف همتای پاکستانی وی یک انکشاف خوب است، اما افزود که باید دید که چه نتیجۀ از این ملاقات بر می آید.

آقای سنها گفت که تنها نشستن در میز مذاکره و تبادلۀ حرفهای خوب مشکل یک مملکت را حل نمی کند. او افزود "زمانیکه سالانه حدود ۸۰۰۰ انسان در یک منطقه [افغانستان] کشته می شود، نخستین اقتضای چنین نشست ها این است که باید در سطح خشونتها کاهش به عمل آید."

سفیر هند در حاشیه کنفرانس دو روزۀ یادبود از صدمین سالروز حکومت موقت هند بریتانیایی در کابل گفت که کشورش مانند افغانستان از دهشت افگنی برخاسته در پاکستان نگرانی دارد.

عبدالباری جهانی، وزیر اطلاعات و فرهنگ در سخنرانی افتتاحیۀ کنفرانس یاد شده با تاکید بر پیشینۀ روابط هند و افغانستان گفت که روابط و مناسبات دوستانۀ اجتماعی، مذهبی، زبانی، تاریخی و سیاسی افغانستان با هند به هزاران سال می رسد.

آقای جهانی افزود که هند در چهار دهۀ پسین در شرایط سخت و دشوار در کنار افغانستان ایستاده و در تمام مراحل شریک غم و درد افغانها بود که به باور وی حرف تصادفی نه بلکه ریشه در تاریخ دارد.

وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان خطاب به کشورهای همسایه گفت که افغانستان درحال حاضر نیاز به همکاری در راستای تامین صلح دارد و همسایگان و دوستان نزدیک باید در تامین امنیت و اعاده صلح با افغانستان همکاری نمایند.

XS
SM
MD
LG