لینک های دسترسی

Breaking News

اعتراضات خونین علیه محکوم شدن یک روحانی هندو به جرم تجاوز


او خود را "سینت داکتر گورمیت رام رحیم سینگ جی انسان" میخواند، و به نام "گوروی با زرق و برق" معروف است
او خود را "سینت داکتر گورمیت رام رحیم سینگ جی انسان" میخواند، و به نام "گوروی با زرق و برق" معروف است

پولیس در شمال هند میگوید پس از آن که محکمه یک روحانی جنجال برانگیز مذهبی را، در قضیۀ تجاوز جنسی به دو تن از مریدان اش، محکوم شناخت، در اعتراض به آن حکم مظاهرات خشونت آمیزی رخ داد که در آن حد اقل ۱۲ تن جان باختند.

ده ها هزار تن از هواداران این گورو یا پیشوای مذهبی در اعتراض به فیصلۀ قاضی، در نزدیکی محکمه در شهر پانچکولا جمع شده بودند. محکمه امروز جمعه، با صدور حکمی، گوروی یاد شده را که خود را "سینت داکتر گورمیت رام رحیم سینگ جی انسان" مینامد، در قضیۀ تجاوز بر دو تن از پیروان اش مجرم خواند.

این فیصلۀ محکمه باعث شد که پیروان فرقۀ دیرا سچا سودا مربوط گورمیت سینگ، در منطقه دست به آشوب بزنند. بر اساس گزارش ها، پولیس برای متفرق ساختن اعتراض کنندگان، از گاز اشک آور کار گرفت.

سارنوالان در هند ادعا دارند که گورمیت سینگ، معروف به "گوروی با زرق و برق"، دو زن را که مریدان او بودند، مورد تجاوز جنسی قرار داده، اما سینگ و هوادارانش این اتهام را رد میکنند.

پیش از آن که محکمه حکم خود را صادر کند، حدود شش هزار سرباز پولیس در شهر پانچکولا تعبیه شدند، زیرا این هراس وجود داشت که محکوم شدن او، منتج به آشوبگری ها خواهد شد.

بسیاری از پیشوایان معروف مذهبی در هند، که ادعا میشود قدرت و نیروی روحانی دارند، به شمول گورمیت سینگ، در قضایای افتضاح آمیز و جنجال برانگیز دخیل خوانده شده اند.

در سال ۲۰۱۵، سینگ، پیشوای فرقۀ موسوم به دیرا سچا سودا، متهم شد که گویا ۴۰۰ تن از پیروان خود را تشویق کرده بود تا جهت قربت بیشتر به خداوند، خود را در اشرم یا صومعۀ او عقیم سازند.

XS
SM
MD
LG