لینک های دسترسی

Breaking News

هند صدمین ماهواره خود را به فضا پرتاب کرد


هند صدمین ماهواره خود را در مدار زمین قرار داد.

سازمان تحقیقات فضایی هند روز جمعه مجموعاً ۳۱ ماهواره کوچک را به فضا پرتاب کرد که از این جمله بیش از ۱۵ ماهواره برای استفاده ایالات متحده می باشد و از ماهواره های متباقی هند، کانادا، فنلند، فرانسه، کوریای جنوبی و بریتانیا استفاده خواهند کرد.

هند از صدمین ماهواره خود برای نظارت بهتر از مرز های آن کشور، بدست آوردن تصاویر دارای کیفیت بلند از زمین و همچنین بررسی پیشرفت کار پروژه های زیربنایی استفاده خواهد کرد.

دو دانشمند هندی که در سازمان تحقیقات فضایی هند کار می کنند، گفته اند نهاد های امنیتی آن کشور از تصاویر که از این ماهواره بدست میاید برای نظارت از فعالیت جنگجویان در پاکستان، چین، بنگله دیش، سریلانکا و نیپال نیز استفاده خواهند کرد.

نرندار مودی، صدر اعظم هند در نظر دارد تا کشورش را به یکی از فراهم کنندگان خدمات کم هزینه فضایی در جهان مبدل کند.

آقای مودی روز جمعه در حساب تویتر خود نوشت: "پرتاب صدمین ماهواره توسط سازمان تحقیقات فضایی هند، نشان دهنده دستاورد های شکوهمند این سازمان بوده و همچنین بیانگر آینده درخشان برای برنامه فضایی هند می باشد."

برنامه فضایی هند در حال حاضر حدود چهار میلیارد دالر بودجه دارد و حکومت نرندرا مودی امیدوار است که تازه ترین مورد پرتاب ماهواره ها توسط هند زمینه بدست آوردن قرارداد های بیشتر جهانی را در بخش فضایی به دهلی جدید مساعد کند.

حکومت مودی در حال ترویج یک برنامه فضایی در داخل هند بوده تا مشتریان بیشتر را در عرصه فناوری فضایی با هزینه های نازل تر جلب کند.

هند در ماه فبروری سال گذشته ۱۰۴ ماهواره کوچک را توسط پرتاب یک راکت فضایی در مدار زمین قرار داد.

بسیاری این ماهواره ها برای مشتریان خارجی تهیه شده بود.

هند سال گذشته یک ماهواره مخابراتی را به کشور های آسیای جنوبی به شمول افغانستان هدیه داد.

XS
SM
MD
LG