لینک های دسترسی

Breaking News

هند در مورد راشد خان و محمد نبی فلم تهیه میکند


وزارت خارجۀ هند در نظر دارد در مورد دو ستارۀ کرکت افغانستان فلم مستند تهیه کند.

راشد خان و محمد نبی، اعضا تیم ملی کرکت افغانستان در حال حاضر مصروف بازی در بزرگترین لیگ رقابت های کرکت جهان در هند اند. این دو بازیکن در لیگ برتر کرکت هند برای تیم سنرایزرز حیدر آباد بازی میکنند.

در این فلم مستند، نظر کوتاهی بر زندگی خصوصی، زندگی ورزشی و دست آورد های این دو بازیکن انداخته خواهد شد. در این فلم همچنان جنبه های مختلف به ویژه این که راشدخان و محمد نبی از کجا ورزش را آغاز کردند و حال به کجا رسیده اند، برجسته خواهد شد.

شیدا محمد ابدالی سفیر افغانستان در هند به صدای امریکا گفت که این طرح پذیرفته شده و کار روی فلم به زودی آغاز خواهد شد.

آقای ابدالی همچنان افزود که وزارت خارجۀ هند طرح تهیه این فلم را به آگاهی شرکت های فلمسازی هندی و خارجی رسانیده و روند پذیرش عرایض این شرکت ها آغاز شده است.

با آنهم سفیر افغانستان در هند گفت که تا حال در مورد هزینه این فلم بحث نشده اما مسوولیت بودجه برای ساختن آنرا حکومت هند به دوش گرفته است.

هدف اصلی این فلم به تصویر کشیدن پیشرفت کرکت در یک کشور جنگ زدۀ مانند افغانستان است تا برای پیشرفت و ترقی کرکت میان جوانان افغان گام های مثبت و سازنده برداشته شود.

آقای ابدالی افزود که اگر این فلم به زودی تهیه شود، در جریان رقابت های لیگ برتر هند از طریق تلویزیون ها به نمایش گذاشته خواهد شد و سپس تکرار آن پس این دور رقابت ها در تلویزیون های دیگر به شمول شکبه های افغانی به نشر خواهد رسید.

در این فلم که بین دو تا هفت دقیقه طول خواهد داشت، نظریات مبصرین بین المللی کرکت نیز جا خواهد داشت.

محمد نبی در این رقابت به ارزش سه میلیون و راشد خان چهل میلیون روپیۀ هندی به فروش رسیده اند.

XS
SM
MD
LG