لینک های دسترسی

Breaking News

سانحۀ قطار آهن در هند ۱۴۶ کشته و ۲۲۶ زخمی برجا گذاشت


روزانه ۲۳میلیون نفر از شبکۀ خط آهن هند استفاده می‌کند
روزانه ۲۳میلیون نفر از شبکۀ خط آهن هند استفاده می‌کند

کم از کم ۱۴۶ نفر کشته و بیش از ۲۲۶ نفر دیگر زمانی زخمی شدند که ۱۴ واگون یک قطار آهن صبح یک شنبه در ایالت اترپردیش هند از مسیر خود منحرف شد.

دالجیت چوهدری رئیس عمومی پولیس هند گفته است که شاید آمار تلفات بیشتر شود، چون به گفتۀ وی وضعیت کم ازکم ۷۰ تن از زخمی شده‌گان بسیار وخیم است.

سانحه حوالی ساعت ۳:۰۰ صبح در روستای پوکارایان زمانی به وقوع پیوست که اکثر مسافران در خواب بودند. تا هنوز دلیل بروز این حادثه مشخص نشده است.

مقام‌ها از افزایش شمار قربانیان این رویداد هشدار داده اند
مقام‌ها از افزایش شمار قربانیان این رویداد هشدار داده اند

ستیش کمار یکی از مسافران این قطار به خبرگزاری اسوشتیدپرس گفت که قطار با سرعت عادی در حال حرکت بود که ناگهان از حرکت باز ایستاد و صدای دلخراشی بلند شد.

تیم های طبی، رضاکاران، سربازان و اعضای ادارۀ مبارزه با حوادث هند به ساحه اعزام شده و به گفتۀ آقای چوهدری، کسانیکه آسیب جدی دیده بودند به شفاخانه های شهر کانپور منتقل شدند.

قطار تیزرفتار پتنا-اندور که امروز دچار سانحه شد، شهر مرکزی اندور هند را با شهر پتنا در شمالشرق هند وصل کرده و مسافت ۱۳۶۰ کیلومتر را در ۷۲ ساعت می‌پیماید.

نرندرا مودی، صدر اعظم هند، به خاطر این رویداد ابراز نگرانی عمیق کرد. آقای مودی در تویتر خود ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان نگاشته است که اندوهش در الفاظ نمی‌گنجد.

چندین خط آهن از شهر کانپور در نزدیکی محل رویداد امروز عبور کرده و همه روزه صدها قطار آهن از این شهر می‌گذرد.

حادثات در شبکۀ خط آهن هند بسیار معمول است. هند سومین شبکۀ بزرگ خط آهن جهان را دارد، اما این شبکۀ گسترده فاقد سیستم اشاره دهی و ارتباطات عصری می باشد و مراقبت اندک از آن صورت می‌گیرد.

در سال ۲۰۱۲، حکومت هند گزارش داد که سالانه ۱۵۰۰۰ نفر در اثر حوادث قطار آهن در آن کشور از بین می‌ رود. قطارها و تجهیزات فرسوده و پرسونل ناکافی، عوامل دیگر این حوادث عنوان شده است.

خرابترین سانحۀ قطار آهن هند در سال ۱۹۸۱ به وقوع پیوست، زمانیکه یک قطار مسافربری در دریای بگماتی در شمار هند واژگون شد و ۸۰۰ نفر را تلف کرد.

حکومت کنونی هند تعهد کرده است که ۱۳۷ میلیارد دالر را در پنج سال آینده صرف عصری سازی شبکۀ خط آهن آن کشور کند، شبکۀ که روزانه ۲۳ میلیون نفر از آن استفاده می کند.

XS
SM
MD
LG