لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا به همکاری بیشتر نظامی با هند خوشبین است


هند در تلاش دسترسی به فناوری ساختن کشتی های طیاره بردار هموار است.
هند در تلاش دسترسی به فناوری ساختن کشتی های طیاره بردار هموار است.

وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا می گوید که قوای نظامی امریکا قادر خواهد بود تا در زمینۀ فراهم آوری کشتی های طیاره بردار و سایر فناوری نظامی به هند، گام عملی بردارد.

اشتون کارتر گفته است که در زمینۀ موافقتنامه های همکاری های نظامی میان واشنگتن و دهلی جدید روز سه شنبه با مقامهای هندی صحبت خواهد کرد. او گفت "فردا منتظر پیشرفت استم."

آقای کارتر با اشاره به خواست هند مبنی بر داشتن کشتی های طیاره بردار با عرشه و سکوی هموار گفت کهایالات متحده کاملاً مایل است تا فناوری خود را در این زمینه با هند شریک سازد.

ایالات متحدۀ امریکا در صدد تقویت روابط نسبتاً جدید دفاعی با هند است تا از آن طریق موازنۀ قدرت روز افزون چین را در منطقه برقرار سازد.

روابط نزدیک نظامی با ایالات متحده دسترسی هند را به تکنالوژی پیشرفتۀ نظامی امریکا فراهم می سازد، اما به گفتۀ تحلیلگرانی چون شان میسن پژوهشگر در مرکز ستیمسن واشنگتن، هند به گونۀ تاریخی از نزدیکی بیش از حد با واشنگتن پرهیز می کند.

شرکت های سلاح سازی امریکایی نیز آرزومند روابط نزدیک نظامی میان ایالات متحده و هند اند، کشوریکه یکی از بزرگترین مشتریان اسلحه در جهان بوده و هنوز هم خلا های بزرگ در قابلیت نظامی خود دارد.

اما هند نگران است که تطبیق برخی توافقات به شمول توافق حمایت لوژستیکی که قوای نظامی هر دو کشور را پایگاه های نظامی یکدیگر دسترسی می دهد، هند را در ورطۀ نوعی ائتلاف نظامی اعلام ناشده با ایالات متحده قرار دهد.

XS
SM
MD
LG