لینک های دسترسی

Breaking News

سرمایه گذاری هند در افغانستان با امنیت ربط دارد – سفیر هند


سفیر هند در افغانستان می‌گوید که سرمایه گذاری بیشتر کشورش در افغانستان با وضعیت امنیتی ربط دارد.

وینی کمار، سفیر هند در کابل در مصاحبه با صدای امریکا گفت: " افزایش در روابط اقتصادی هند با افغانستان و به ویژه سرمایه گذاری خارجی با امنیت و ثبات ربط دارد. زمانیکه به امنیت دست یابیم باور دارم که سکتور های خصوصی هند بر سرمایه گذاری در افغانستان ترغیب خواهند شد."

سفیر هند افزود که کشورش در عین حال تجارت میان دوکشور را تهسیل می‌بخشد.

او افزود که هند بازار بزرگ صادارت افغانستان محسوب می‌گردد و از طریق دهلیز هوایی و بندر چابهار ۶۰ در صد کالای افغانستان به هند صادر شده است.

آقای کمار علاوه کرد: "تا زمانی که زمینه سرمایه گذاری در افغانستان مساعد می‌شود ما با صادرات افغانستان کمک می‌کنیم، زیرا سطح واردات در این کشور بسیاز زیاد است."

او گفت که در کنار این، در بخش آموزش جوانان افغان نیز هند کار های زیادی را انجام داده است و تلاش دارد تا در بخش ساختار زیربنا های تحصیلی در این کشور نیز سهیم باشد.

آقای کمار افزود: "در حدود ۱۶ هزار تا ۲۰ هزار دانش‌جوی افغان در هند مصروف فراگیری تحصیلات عالی اند. از این جمله در حدود ۶۰۰ هزار آن از طریق بورس‌های تحصیلی و متباقی آن به گونه خصوصی آموزش می‌بینند."

او علاوه کرد که گام های بعدی هند این است که در افغانستان مراکز تحصیلی با معیار های بسیار خوب ایجاد کند، اما او تصریح کرد که این اقدام نیز مستلزم امنیت در این کشور است.

سفیر هند گفت که همکاری آن کشور با افغانستان حد معین ندارد و کشوراش از قبل در بخش های ساختار زیربنا، تحصیل، صحت، اقتصاد، تجارت، دفاع و امنیت همکاری های گسترده داشته است و به مشارکت با حکومت افغانستان متعهد باقی می‌ماند.

XS
SM
MD
LG