لینک های دسترسی

Breaking News

جوان اندونیزیایی پس از ۴۹ روز سرگردانی در بحر نجات یافت


جوان ماهیگیر اندونیزیایی که سوار بر قایق کوچک اش راه خود را در آب‌های بحر گم کرده بود، پس از ۴۹ روز نجات یافت.

الدی نوویل ادیلانگ به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت که توشۀ نان و آذوقۀ وی فقط در یک هفته تمام شد و شش هفتۀ دیگر را با فلتر کردن آب دریا توسط لباس‌هایش و نیز شکار و خوردن ماهی گذاره کرد.

این جوان برای یک شرکت ماهیگیری کار کرده و وظیفه داشت که هفتۀ یکبار آذوقۀ ماهیگران را انتقال دهد. به تاریخ ۱۴ جولای باد شدید قایق وی را به مسیر نامعلوم کشاند.

ادیلانگ، ۱۸ ساله، گفته است که در این مدت بار بار با دیدن هر کشتی در بحر، چراغ کوچکی را که با خود داشت روشن می‌کرد تا اینکه کسی وی را دیده و به نجاتش بیاید، تا اینکه پیش از هفت هفته یک کشتی به دادش رسید.

​قنسولگری اندونیزیا در شهر اوساکای جاپان گفته است که این جوان به تاریخ ۳۱ اگست در اطراف جزیرۀ گوام، حدود دو هزار کیلومتر دورتر از محل اصلی اش توسط یک کشتی با پرچم پانامه نجات و به دپلوماتان اندونیزیایی در جاپان تحویل داده شد.

ادیلانگ می‌گوید که در جریان سرگردانی در بحر، گاهی می شد که روزها باران نمی بارید و وی لباس های خود را در آب اقیانوس تر کرده و سپس قطرات آن را جمع کرده می نوشید تا به این ترتیب نمک موجود در آب بحر را فلتر کرده باشد.

الفیان ادیلانگ مادر این جوان اندونیزیایی می گوید که با زنده برگشتن پسرش، سرور و شادمانی توصیف ناشدنی به وی دست داده است.

XS
SM
MD
LG