لینک های دسترسی

Breaking News

اوکراین نخستین محمولهٔ میزایل‌های هارپون و توپ‌های هویتزر را دریافت کرد


وزارت دفاع اوکراین روز شنبه ۲۸ می (هفتم جوزا) اعلام کرد که کشورش نخستین محموله‌ٔ میزایل‌های هارپون ضد کشتی را از دنمارک و تو‌پ‌های هویتزر را از ایالات متحده دریافت کرد.

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین گفت که این تسلیحات قدرت دفاعی کشورش را در برابر تهاجم اردوی روسیه افزایش می‌دهد.

به گفته وی، میزایل‌های ضدکشتی هارپون در کنار میزایل‌های نپتون اوکراینی برای دفاع از سواحل این کشور از جمله بندر اودیسا استفاده خواهد شد.

وزیر دفاع اوکراین گفت که عرضه میزایل‌های هارپون نتیجه همکاری میان چند کشور است و تحویل آنها از دنمارک "با همکاری دوستان بریتانیایی" انجام یافت.

هارپون، میزایل ضدکشتی بسیار سریع و قابل استفاده در تمامی شرایط جوی است که با پرواز در ارتفاع کم از سطح آب می‌تواند از سیستم دفاعی فرار کند. این میزایل می‌تواند از کشتی، زیردریایی، طیاره و ساحل پرتاب شود.

وزیر دفاع اوکراین همچنین از دریافت طیف وسیعی از تسلیحات سنگین از جمله توپ‌های هویتزر ام-١٠٩ ساخت امریکا خبر داد که به اردوی اوکراین این امکان را می‌دهد تا اهداف را از فاصلهٔ دورتر هدف قرار دهند.

ماه گذشته یک مقام ارشد امریکایی اعلام کرده بود که اردوی ایالات متحده به گروه کوچکی از سربازان اوکراینی استفاده از توپ‌های هویتزر را آموزش می‌دهد و این کار در خارج از اوکراین انجام می‌شود.

مسکو می‌گوید که نیروهایش را برای انجام "عملیات ویژه" به منظور غیرنظامی کردن اوکراین و زدودن آن از ملی‌گراهای تندرو ضدروسیه به این کشور اعزام کرده است. در مقابل، اوکراین و هم‌پیمانانش آن را بهانه‌ای به اشغالگری اردوی پوتین می‌دانند.

XS
SM
MD
LG