لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال یفتلی: مخالفان مسلح در جنوب سرکوب شده اند


وزارت دفاع افغانستان گفته است که امسال اردوی این کشور با تحمل تلفات سنگین، مناطقی را در کندهار از کنترول مخالفان خارج شده است.

جنرال محمدشریف یفتلی، لوی درستیز افغانستان در قول اردوی ۲۰۵ اتل در کندهار گفت، اردو امسال بلندترین تلفات را در کندهار داشت؛ اما ارقام مشخص ارائه نکرد.

جنرال یفتلی، اما تأکید کرد که پلان‌های "بزرگ" مخالفان مسلح که با همکاری استخبارات منطقه طرح شده بود، در این ولایت خنثی گردید.

این مقام اردوی افغان، سال روان را برای نیروهای اردو پرچالش خواند و افزود "در این شکی نیست که ما امسال تلفات داشتیم، رفقای سنگر خود را از دست دادیم؛ اما به دشمن نیز ضربات سنگین وارد کردیم، دشمن برای کندهار پلان‌های بسیار بد و خطرناک داشت که در نتیجۀ واکنش قوای امنیتی ما در برابر دشمن، هیچ پلانی را عملی نتوانستند".

او از تصرف ولسوالی غورک کندهار پس از یک سال به عنوان نمونه یاد کرد.

از سوی دیگر، تورن‌جنرال امام رضا بهبود، فرمانده قول اردوی ۲۰۵ اتل، ولسوالی غورک کندهار را مهم‌ترین راه اکمالاتی و عبوری مخالفان مسلح در ولایات جنوب افغانستان خواند.

او گفت "راهی که برای مخالفان مسلح دولت حیثیت زندگی را داشت، به ویژه راه ولسوالی غورک که از زابل تا هلمند و بین کندهار و ارزگان نقش چهارراه را دارد، ما به کنترول درآوردیم، ما نمی‌گذاریم که تروریستان و استخبارات منطقه، پلان‌های شان را عملی کنند".

میان‌شین، شاه ولی کوت، نیش، خاکریز، غورک و میوند، از ولسوالی‌های ناامن کندهار اند که در پنج ماه گذشته حدود شش قرارگاه اردو سقوط کرد و سربازان افغان تلفاتی را متحمل شدند.

در آخرین مورد، دو هفته قبل در نتیجۀ حمله‌ای موتربم و تهاجمی طالبان بر یک قرارگاه اردو در ولسوالی میوند، نزدیک به ۵۰ سرباز کشته شدند.

به گفتۀ سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، در نتیجۀ آن حمله، قرارگاه اردو به کلی از بین رفت.

XS
SM
MD
LG