لینک های دسترسی

Breaking News

داود زی: نیاز به اصلاحات اساسی در عملکرد پولیس


محمد عمر داود زی سر پرست وزارت داخله افغانستان (ارشیف)
محمد عمر داود زی سر پرست وزارت داخله افغانستان (ارشیف)

محمد عمر داودزی، سر پرست وزارت داخله در سیمینار قوماندان ارشد پولیس که در کابل دایر گردیده بود گفت که چالش های جدی و اساسی در صفوف پولیس هنوز هم وجود دارد که نیاز به اصلاحات اساسی و اقدامات قاطع دارد.

آقای داودزی افزود که شجاعت و قاطعیت یک اصل مهم و تاثیر گذار بر عملکرد مسوولین و منسوبین پولیس میباشد و عامل تاثیر گذار برتامین امنیت و ثبات در کشور میباشد، اما در بعضی از موارد شماری از مسوولین پولیس شجاعت لازم را به نمایش نمیگذارند که باعث جدیت تروریستان و جنایتکاران و خرابی امنیت میگردد.

سر پرست وزارت داخله گفت "ما به یک اصلاحات اساسی و قاطع در عمل کرد خود نیاز داریم و این اصلاحات و قاطعیت را باید از خود و اطرافیان مان آغاز نماییم و این توقع رئیس جمهور کشور نیز میباشد".

به گفته داودزی، هنوز وزارت داخله نتوانسته است که از نفوذ سیاسی در نهاد پولیس جلوگیری نماید و این کار باعث شده که برخی از تعیینات و تبدیلات به همین اساس صورت گیرد که باعث بی عدالتی شده است.

او گفت "من قصور خود را در این مورد می پذیرم".

محمد عمر داودزی گفت که عدم کارآرایی بعضی از قوماندانان امنیه برای سوق و اداره درست نیروهای تحت امر شان باعث مشکلات امنیتی در ولایات و تلفات پولیس ملی گردیده است.

او افزود که برای پوسته های که مورد حمله مخالفین مسلح دولت قرار میگیرد کمک عاجل صورت نمیگیرد.

عمر داودزی تایید نمود که تجهیزات کامل در دسترس پولیس قرار ندارد و پولیس ملی و محلی در مجموع از عدم تجهیزات کافی شکایت دارند.

سر پرست وزارت داخله گفت که هماهنگی میان ارگان های استخباراتی هنوز هم ضعیف است و این کار باعث ناتوانی پولیس در کشف و جلوگیری از جرایم و وقایع تروریستی میگردد.

او به چالش های مهم که هنوز هم در نهاد پولیس ملی وجود دارد اشاره نموده و گفت که با وجود دست آورد ها مشکلات و کمبودی های نیز در این نهاد وجود دارد که باید در این سیمینار برای آن راه حل پیدا کرد و به نتایج مثبت رسید.

عدم موفقیت کامل در مبارزه با اختطاف و دزدی های مسلحانه، ناکام بودن در تطبیق فرامین ریاست جمهوری در مورد غصب ملکیت ها، شکایت از نرسیدن معاش پولیس ملی، مشکلات در عرصه وضعیت حقوق بشری، استفاده از چند موتر تعقیبی توسط مسوولین و تیزرانی رنجر های پولیس و سایر موارد را وزیر داخله مشکلاتی خواند که هنوز هم در نهاد پولیس وجود دارد.

XS
SM
MD
LG