لینک های دسترسی

Breaking News

انترپول از تقلب های بزرگ غذایی پرده برداشت


پولیس ایتالیا ۸۵ تن زیتون رنگ آمیزی شده با سلفات مس را کشف و ضبط کرد.
پولیس ایتالیا ۸۵ تن زیتون رنگ آمیزی شده با سلفات مس را کشف و ضبط کرد.

مقامهای پولیس بین المللی یا انترپول گفته اند که محموله های زیتون رنگ شده و گوشت میمون را که زیر نام "مواد غذایی" بسته بندی شده بود در چندین کشور جهان کشف کرده اند.

انترپول روز چهارشنبه گفت که بازرسی محموله های به اصطلاح "غذایی" باعث کشف بیش از ۱۰ هزار تن خوراکی جامد و همچنین یک میلیون لیتر مایعات زهری غیرقانونی و یا تقلبی شده است.

به گفتۀ پولیس بین المللی در جمع مواد کشف و ضبط شده شکر تقلبی سودانی آلوده با کود کیمیایی زراعتی، ۸۵ تن زیتون ایتالیایی که برای بهبود شکل ظاهری با مرکب سلفات مس رنگ آمیزی شده بود.

این کشفیات در ۵۷ کشور جهان صورت گرفته است. از دیگر مواد تقلبی کشف شده می توان بهمشروبات الکولی خطرناک و رودۀ مرغ اشاره کرد که در اندونیزیا کشف شده است.

مقامهای بلجیمی نیز چندین کیلوگرام گوشت میمون را از بار یک مسافر کشف و ضبط کردند که روی آن برچسب "برای مصرف انسان" نصب شده بود.

ماموران گمرک فرانسه هم ۱۱ کیلوگرام ملخ و ۲۰ کیلوگرام کرم ابریشم را که روی به گونۀ تقلبی روی آن برچسپ "مواد غذایی انسان" زده شده بود، نابود کردند.

بازرسی های پولیس بین المللی از ماه نوامبر ۲۰۱۵ تا پایان فبروری ۲۰۱۶ در میدان‌های هوایی، فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، بندرهای تجارتی و مجتمع های صنعتی صورت گرفته است.

XS
SM
MD
LG