لینک های دسترسی

Breaking News

سرمایه گذاری کنید، گرین کارت امریکا بگیرید


کانگرس امریکا روی اصلاح قانون مهاجرت غور می کند
کانگرس امریکا روی اصلاح قانون مهاجرت غور می کند
معدن طلای آیداهو، کازینوی جدید لاس ویگاس، ویلای تفریحی برای اسکی در ورمانت و بهره گیری از انرژی باد در مزارع مرکز ایالت واشنگتن از جمله پروژه های سرمایه گذاری هستند که خانواده های ثروتمند خارجی برای گرفتن کارت اقامت دائم امریکا (گرین کارت) به دنبال آن ها هستند.

براساس قانون مهاجرت ایالات متحده، اتباع بیگانه ثروتمند می توانند با سرمایه گذاری مبلغ حداقل نیم میلیون دالر و ایجاد اشتغال برای ده نفر، در امریکا گرین کارت بگیرند.

این ایده برای اردن گگنر، اردنی-کانادایی برنامه خوبی به نظر می رسد. او و همسرش چند سال پیش مشکلی داشتند و برای کوچ به یک منطقه خشک تر و گرم تری همچون آریزونا نیاز به محلی برای اقامت داشتند. چشم انداز مهاجرت و اسکان مجدد اما دائم در مناطق مرزی ابتدا وسوسه آمیز بود.

گگنر می گوید "من کار آزاد داشتم و تدریس می کردم و کارشناس مدیریت مالی بودم، این دو نوع حرفه در صدر ده شغل برتر برای کسب روادید اقامت به اتباع خارجی و ورود به ایالات متحده نبودند. اما گرفتن نوعی ویزه برای سطوح اجرایی و بالاتر کار دشواری به نظر نمی آمد."

راهی در مسیر شهروندی

اما گگنر بعداً فهمید که روادید مهاجرت سرمایه گذاری نوعی میان بر است. او و تعدادی از سرمایه گذاران خارجی هر یک ۵۰۰ هزار دالر برای ساخت یک مجموعه مسکونی در حومه بلینگهام در واشنگتن اختصاص دادند. گگنر در بحبوحه دوران رکود اقتصادی موفق شد تا در بخش ساخت و ساز کارآفرینی کند و همه اعضای خانواده او گرین کارت گرفتند.

دیوید اندرسون، وکیل مهاجرت مقیم بلینگهام مسئول کارهای اداری و عقد این قرارداد بود. او با کمک به ساختمان سازان برای کسب سرمایه محدود و کسب اقامت امریکا با سرمایه گذاری و پول نقد برای خود تجارتی به راه انداخته است.

اندرسون در صنعتی پیشگام بوده است که بنا به گفته او هم اکنون رشد و توسعه قابل توجهی را تجربه می کند.

نام رسمی شرکت هایی که سرمایه گذار برای پروژه های ساختمانی پیدا می کنند مراکز منطقه ای EB-5 است که بر اساس مفاد مربوط به آن در قانون مهاجرت ایالات متحده نامگذاری شده اند. این مراکز سرمایه گذاری ابتدا فقط قراردادهای مربوط به املاک عقد می کردند اما امروز برای مهاجران مرفهی که پول نقد در اختیار دارند، گزینه های متنوع تری برای سرمایه گذاری وجود دارند.

معدن طلا

بیش از ٢۰۰ مهاجر سرمایه گذار چینی در احیای معادن طلای صد ساله جنوب غرب آیداهو سرمایه گذاری می کنند. یکی از مدیران عامل پیشین معدن طلای این منطقه در پیام ویدئویی تبلیغاتی شیوه تبدیل مجدد سنگ طلای این معدن را تشریح می کند.

اکثریت مهاجران سرمایه گذار از چین به امریکا می آیند. زمستان سال گذشته معلوم شد که یک شرکت توسعه هتل در شیکاگو که چند صد سرمایه گذار خواهان اخذ گرین کارت را به خود جلب کرده بود، کلاهبردی کرده و فعالیت های جعلی بوده است.

بقیه سرمایه گذاران چینی از شرکت واسطه اجرای پروژه ساخت پل جدیدی در سیاتل در ایالت واشنگتن خواستند تا پولشان را پس بگیرند. آن ها در اوراق بهادار پروژه ساخت یک شاهراه سرمایه گذاری کرده بودند اما بعد حدود ٢۰ ماه صبر کردند تا برای دریافت ویزه اقدام کنند، زمانی که بسیار طولانی بود اما این سرمایه گذاران مطمئن نبودند که مقامات فدرال این نوع سرمایه گذاری معروف به شیوه جدید اخذ ویزه EB-5 را بپذیرند.

مایک ماتوکس، مدیر شرکت Access the USA مستقر در واشنگتن این قرارداد را سامان داده است. او می گوید این نوع پیچیدگی ها و مشکلات می توانند سرنوشت ساز باشند. او می افزاید اگر قراردادها با شیوه های قانونی و صحیح عقد شوند، موفقیت ضمانت خواهد شد و تقاضا در بازار نیز وجود دارد.

صاحب یک شرکت دیگر مستقر در لینوود در واشنگتن خدمات مهاجرتی متفاوتی ارائه می دهد و سرمایه گذاران در انرژی بادی را جلب می کند. این شرکت از شهروند متمول کوریا دعوت کرد تا از طرح پیشنهادی توسعه پروژه بادی در مزرعه ای در مرکز ایالت واشنگتن حمایت و در آن سرمایه گذاری کنند.

اما هارند رادومسکه، مالک زمین های اطراف نگران این است که راه اندازی این پروژه ارزش مزرعه دام و اصطبل اسب های او را کاهش دهد.

حمایت گسترده

با وجود اختلاف نظرها و دیدگاه های ضد و نقیضی که در مورد مهاجرت در امریکا مطرح می شوند اما برنامه سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده از حمایت گسترده کنگره برخوردار است. مجلس نمایندگان اخیراً طرح پیشنهادی برای دائمی کردن این برنامه به سنا تسلیم کرد.

دیوید اندرسون، وکیل مهاجرت می گوید که برنامه ویزای سرمایه گذاری بخش بسیار کوچکی از سرمایه گذاری خارجی مستقیم را در بر می گیرد، اما او معتقد است این نوع مهاجرت و سرمایه گذاری نتایج ثمربخشی خواهند داشت.

او می گوید "این نوع سرمایه گذاری عامل موثری در کارآفرینی در شهرها و ایالت ها خواهد بود و نرخ بیکاری کاهش پیدا خواهد کرد، ما تعداد بیشتری شهروند خواهیم داشت که مالیات می پردازند و بنابرانی خدمات بیشتری ارائه خواهیم داد و همه این ها به معنای توسعه اقتصادی است."

براساس برنامه مهاجرت با سرمایه گذاری، سالانه تا حداکثر ۱۰ هزار ویزه صادر می شود و هرگز تا این حد به مرز این تعداد نزدیک نشده بود. اما گروه صنایع مرکز منطقه ای پیش بینی کرده است که ویزه سرمایه گذاری تا سال آینده به مرز ۱۰ هزار نزدیک شود.
XS
SM
MD
LG