لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: رساندن کمک به پناهجویان روهینگیایی با مشکل مواجه است


ادارۀ کمک های بشری ملل متحد می گوید که سرک های خراب و آب و هوای بد فراهم آوری کمک های عاجل بشری آن سازمان را برای پناهجویان روهینگیایی، مشکل تر کرده است.

بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت یا IOM، پس از خشونت ها در میانمار، بیش از ۸۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی میانمار را ترک کردند و حال در "بازار کاکس" شهر ساحلی بنگله دیش، در حالت رقتبار به سر می برند.سازمان بین المللی مهاجرت که برای ۶۵ سال به صورت مستقل فعالیت می کرد، در سپتمبر ۲۰۱۶ به ملل متحد پیوست.

جوئل میلمن، سخنگوی IOM، گفته است که بیش از ۶۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی در دو ماه گذشته به بنگله دیش سرازیر شدند و آنان در کمپ های پر جمیعت آن کشور به سر می برند. او می گوید بارندگی های شدید و موانع لوژستیکی شرایط فراهم آوری کمک های بشری را برای مردم شدیداً نیازمند، با مشکل جدی مواجه کرده است.

آقای میلمن همچنین خواهان اعمار سرک و زیر بنا های ابتدایی برای پناهجویان روهینگیایی شد تا کمک های عاجل بشری برای آنان به صورت موثر و به اسرع وقت، فراهم شود.

آقای میلمن همچنین گفته است اکثر پناهجویان روهینگیایی که به بنگله دیش سرازیر شده اند، هیچ چیزی با خود ندارند و قادر نیستند پناهگاهی اعمار کنند تا از سردی هوا در امان بمانند. علاوه بر آن، آقای میلمن گفته است که مسلمانان روهینگیایی راه طولانی را طی کرده اند تا خود را به بنگله دیش برسانند و بسیاری آنان در مسیر راه مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته اند.

یونیسف هشدار می دهد که کودکان روهینگیایی در کمپ مهاجرین بنگله دیش از سو ء تغذی رنج می برند
یونیسف هشدار می دهد که کودکان روهینگیایی در کمپ مهاجرین بنگله دیش از سو ء تغذی رنج می برند

به گفتۀ میلمن، آب و ادویه از ضروریات عاجل این پناهجویان است. او می گوید که IOM خدمات ابتدایی و عاجل صحی را برای ۵۳۰۰۰ پناهجوی روهینگیایی فراهم می کند.

​پس از خشونت های پیهم در برابر مسلمانان روهینگیایی در میانمار، کانگرس ایالات متحده هفتۀ گذشته از ادارۀ رئیس جمهور ترمپ تقاضا کرد تا خشونت علیۀ مسلمانان روهنگیایی را در میانمر یا برما، پاکسازی قومی اعلام کند.

شماری از قانونگذاران امریکایی، خشونت در برابر مسلمانان روهنگیا را "فاجفۀ انسانی" و "نسل کشی" خوانده اند.

جیف مرکلی، سناتور دموکرات و عضو کمیتۀ روابط خارجی مجلس سنای امریکا گفته است که "برهزاران زن تجاوزجنسی صورت گرفته و بر هزاران تن دیگر حین فرار از روستاهای شان، شلیک صورت گرفته است."

صد ها هزار مسلمان روهینگیایی در دو ماه گذشته به دلیل خشونت ها از میانمار به بنگله دیش فرار کردند
صد ها هزار مسلمان روهینگیایی در دو ماه گذشته به دلیل خشونت ها از میانمار به بنگله دیش فرار کردند

وزارت خارجۀ ایالات متحده در حال ارزیابی گزینه های تنبیهی به شمول تعزیرات اقتصادی در برابر اشخاصی است که در خشونت و جنایات در برابر مسلمانان روهنگیا مرتبط دانسته می شوند.

پتریک مورفی، معاون وزارت خارجۀ امریکا در امور جنوب شرق آسیا که تازه به ایالت راخین در برما سفر کرده بود، گفته است "چیزی را که ما در آنجا دیدیم، یک مجموعۀ از جنایات جدی است."

باوجود آن که وزارت خارجۀ امریکا از ارزیابی "اقدامات جزایی" در برابر مرتکبین جنایات در راخین خبر داده است، مقامات بلند پایۀ این وزارت گفته اند که "تا پایان یافتن یک بررسی همه جانبه" خشونت در برابر مسلمانان روهنگیا را "پاکسازی قومی" اعلام نخواهند کرد.

XS
SM
MD
LG