لینک های دسترسی

Breaking News

'قنسولگری ایران پول مان را نمی دهد'


شماری از كارگران افغان كه بگونه قانونی برای كار به ایران رفته بودند امروز در مقابل قنسولگری آن كشور در هرات دست به تجمع اعتراض آمیز زدند. کارگران معترض می گویند که مقام های ایرانی در هرات پول تضمین آنان را در هنگام دریافت ویزا پرداخته بودند، دوباره مسترد نمی کنند.

کارگران از ولایت های مختلف افغانستان که شمار شان به صد ها نفر می رسید جادۀ عمومی مقابل این قنسولگری ایران را برای نیم ساعت مسدود کردند.

آنان می گویند که سال گذشته بر اساس یك تفاهمنامه بین افغانستان و ایران به گونه قانونی برای كار به ایران رفتند و مبلغی را به عنوان تضمین به قنسولگری ایران در هرات پرداخت كردند و اکنون خواهان بازگیری پول شان استند.

امام الدین باشنده ولایت غور می گوید که سال گذشته در همین ماه به قنسولگری ایران مبلغ ۳۰۰ یورو ضمانت پولی پرداخته است، اما اکنون مقام های ایرانی پولش را نمی پردازند.

معترضین می گویند که روزهاست در پشت دروازۀ قنسولگری ایران در هرات بی سرنوشت هستند. آنها مقام های ایرانی در حوزه غرب را به بی توجهی در قبال تعهداتشان نسبت به مردم و دولت افغانستان متهم می كنند.

معترضان همچنان با ابراز نارضایتی از مقام های محلی هرات از حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان می خواهند تا هیئتی را برای رسیدگی به مشكلات شان با مقام های ایرانی به ولایت هرات اعزام نماید.

اما عبداللهی، یكی از مسئولین قنسولگری ایران در هرات كه ضمن رد این ادعاها می گوید که روال كاری آنان برای تادیه پول های تضمینی كارگران بازگشته از كشور ایران ادامه دارد.

این مسوول قنسولگری ایران اضافه می کند که گاهی اوقات شمار مراجعین زیاد است و به دلیل برهم خوردن نظم در پرداخت پول کارگران بازگشته اندکی تاخیر رونما می شود.

خواستیم در این مورد نظر مقام های محلی هرات را نیز با خود داشته باشیم اما با وجود تماس های مكرر حاضر به پاسخگویی نشدند.
XS
SM
MD
LG