لینک های دسترسی

Breaking News

دیدار عبدالله، روحانی: امریکا در مورد بندر چابهار نظر مثبت دارد


عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت افغانستان روز دوشنبه با حسن روحانی، رییس جمهور ایران در نیویورک قبل از شرکت در مجمع عمومی ملل متحد ملاقات کرد.

به گفته مجیب الرحمان رحیمی، سخنگوی ریاست اجراییه افغانستان، عبدالله و روحانی در دیدارشان روی توافقنامه جامع بین تهران و کابل، مبارزه با دهشت افگنی، و استفاده از بندر چابهار بحث و تبادل نظر کردند.

رحیمی گفت که عبدالله و روحانی بر اهمیت فعال نگه داشتن چابهار تاکید کردند که از این بندر تجارتی استفاده صورت گیرد.

ایران و افغانستان و هند در سال ۲۰۱۶ سندی را امضا کردند که از بندر چابهار برای حمل و نقل مواد تجارتی استفاده صورت گیرد اما بعد از خروج امریکا از توافقنامه هسته یی قدرت های جهان با ایران واشنگتن بر ایران تعزیرات اقتصادی وضع کرد که بعد از آن استفاده از این بندر در حالت مبهم قرار گرفت.

به گفته رحیمی که در سفر با آقای عبدالله همراه است، نمایندگان امریکایی در صحبت با مقام های افغان در مورد استفاده از بندر چابهار 'نظر مثبت' ارایه کردند.

تاکید سازمان ملل متحد بر انتخابات با اعتبار

رییس اجراییه حکومت افغانستان در سفرش به نیویورک روز دوشنبه همچنان با انتونیو گوتیرش، سرمنشی ملل متحد ملاقات کرد.

طبق خبرنامه سازمان ملل، گوتیرش و عبدالله روی انتخابات پارلمانی و مذاکرات صلح صحبت کردند.

به گفته مجیب الرحمان رحیمی، ملل متحد روی برگزاری انتخابات - با اعتبار و شفاف تاکید کردند.

آقای عبدالله قرار است روز چهارشنبه در مجمع عمومی ملل متحد سخنرانی بکند. آقای عبدالله را در این سفر صلاح الدین ربانی، وزیر خارجۀ افغانستان نیز همراهی می کند.

  • 16x9 Image

    محمد احمدی - واشنگتن

    محمد احمدی از سال ۲۰۰۷ به کار در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. او از سال ۲۰۰۱ کار خبرنگاری را به حیث گزارشگر آزاد رادیو صدای امریکا آغاز کرد و در ایران و شهرهای مختلف افغانستان گزارشگر بود. محمد احمدی یک سال گزارشگر تلویزیون آشنا صدای امریکا در کابل نیز بود.

XS
SM
MD
LG