لینک های دسترسی

Breaking News

ایران سیاست "بی ثبات ساختن همسایگان" را نکوهش کرد


ایران میگوید که کشورها نمی توانند امنیت خود را با تلاش برای بی ثبات کردن همسایگان خویش، تضمین کنند. جواد ظریف، وزیر خارجۀ ایران، امروز در یک کنفرانس سالانۀ امنیتی در تهران گفت باور بر این که یک کشور بتواند امنیت خود را به بهای بی ثبات کردن همسایگان تأمین کند، توهم خطرناکی بیش نیست.

در حالیکه در مظاهرات ضد حکومتی اخیر در ایران، حداقل ۲۱ نفر در سراسر ایران جان سپردند، وزیر خارجۀ ایران هشدار داد که سیاست های بی ثبات سازی دیگر کشور ها، می تواند قبل از دیگران به خود آغاز گر آن سیاست، آسیب برساند.

ظریف همچنین از ایالات متحده برای باقیماندن در سوریه انتقاد کرد و آن را پالیسی "مخرب و تشدید تشنج" خواند.

رسانه های دولتی ایران، عربستان سعودی را به تحریک بی ثباتی در کشور محکوم کرده اند.

از جانب دیگر، حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران دراظهارات روز دوشنبه اش گفت که معلوم میشود اهداف واقعی در اعتراضاتی که ایران را تکان داد، صرف به دلیل اقتصاد آن کشور نبوده است.

روحانی گفت که او خواستار آزادی محصلان بازداشت شده و برداشتن محدودیت در رسانه های اجتماعی شده است.

رئیس جمهور ایران علاوه کرد که مظاهرات اخیر، از سال۲۰۰۹ بدینسو، پرآزمون ترین راهپیمایی ها برای تهران بوده است. افزون بر ۲۱ نفری که مرگ شان تأیید شده، در این مظاهرات بیش از هزار تن توقیف شده اند.

در همین حال، مایک پامپیو، رئیس ادارۀ مرکزی استخبارات ایالات متحده یا سی آی ای، نقش این اداره را در مظاهرات ضد دولتی در ایران تکذیب کرد اما پیش بینی نمود که نا آرامی های خشونت آمیز هنوز پایان نیافته است.

درهمین حال راهپیمایی های حامیان حکومت ایران به روز یکشنبه، برای پنجمین روز، ادامه پیدا کرد.

XS
SM
MD
LG