لینک های دسترسی

Breaking News

ایران از بازداشت ده عضو گروه داعش خبر داد


وزارت اطلاعات ایران روز پنجشنبه چهارم اگست (۱۳ اسد) ادعا کرد که ۱۰ مظنون داعشی را که در صدد انجام حملات تروریستی در ماه محرم بودند، بازداشت کرده است.

براساس اعلامیهٔ این وزارت ، این گروه تروریستان که "برای انجام چندین عملیات تروریستی در میان عزاداران اعزام شده‌ بودند" از ترکیه و عراق وارد ایران شده و در سه روز گذشته در غرب و جنوب کشور در پی درگیری مسلحانه دستگیر شدند.

این وزارت ادعا کرده که اسراییل تلاش کرده از طریق تیم‌های تکفیری - داعشی، عملیات تروریستی را در مجالس عزاداری محرم انجام دهد.

در اعلامیهٔ وزارت اطلاعات ایران آمده است: "رژیم جنایتکار صهیونیستی که پس از ناکامی بزرگ هفته‌ گذشته در انفجار یک مرکز حساس کشور توسط تروریست‌های تجزیه طلب موسوم به کومله، به‌دنبال تحت‌الشعاع قرار دادن آن شکست سنگین و ترمیم روحیه‌ی سرسپردگانش بود، این‌بار تلاش کرد تا از طریق تیم‌های تکفیری - داعشی برای عملیات تروریستی خود در مجالس عزاداری حضرت امام حسین (علیه‌السلام) اقدام نماید. "

در پی آن حمله نافرجام، وزارت اطلاعات ایران به تاریخ ۲۷ جولای اعلام کرد که عوامل مرتبط با ادارهٔ جاسوسی موساد اسراییل را که همچنین اعضای یک گروه شورشی کرد بودند، دستگیر کرده است.

در اعلامیه آمده است که از نزد این تروریستان "تجهیزات انفجاری، وسایل ارتباطی و سلاح‌های همراه آن‌ها " کشف و ضبط شده است.

وزارت اطلاعات ایران گفته است که دو تن از نیروهای امنیتی این کشور در جریان بازداشت این افراد مجروح شده‌اند.

ایران و اسراییل سال‌ها درگیر جنگ غیر مستقیم بوده‌ اند و ایران همواره اسراییل را به انجام حملات خرابکارانه علیه سایت‌های هسته‌ای خود و ترور شخصیت‌های کلیدی از جمله دانشمندان متهم می‌کند.

ایران از طریق مشاوران نظامی و حمایت گروه‌های خاص در مبارزه با گروه دولت اسلامی (داعش) در عراق و سوریه مشارکت داشته است.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش‌های خبرگزاری فرانس پرس و ایرنا استفاده شده است.
XS
SM
MD
LG