لینک های دسترسی

Breaking News

خواهرزادهٔ خامنه‌ای در ایران بازداشت شد 


مقامات در ایران خواهرزادهٔ علی خامنه‌ای، رهبر ایران را ماه‌‌ها پس از اشتراک او در مراسم ارجگذاری همسر شاه سابق این کشور، بازداشت کردند.

محمود مرادخانی به تلویزیون ایران انترنشنل مستقر در لندن گفت که نیروهای امنیتی پنجشنبه گذشته، خواهرش، فریده مرادخانی، فعال ضد مجازات اعدام، را بازداشت کردند.

او افزود: "ما بسیار نگرانیم، از او خبری نداریم... اکنون می‌دانیم که در زندان اوین در تهران و زیر نظارت وزارت اطلاعات است."

شبکهٔ خبری فعالین حقوق بشر گفت که خانم مرادخانی زمانی که راهی منزلش بود، بازداشت شد و نیروهای امنیتی منزل او را تلاشی و متعلقات‌اش را ضبط کردند.

این شبکه همچنان گفته است که او در بخش ۲۰۹ زندان اوین که بدنام‌ترین بخش این زندان است، نگهداری می‌شود. ادارۀ اطلاعات (استخبارات) ایران کنترول این بخش زندان اوین را در دست دارد.

تا به حال انگیزهٔ اصلی بازداشت خانم مرادخانی واضح نشده است، اما کاربران رسانه‌‌های اجتماعی اشتراک او را در کنفرانس ویدیویی ماه اکتوبر سال گذشته در فرانسه؛ جاییکه خانم مرادخانی از فرح دیبا پهلوی تمجید کرد، دلیل بازداشت وی می‌دانند.

خانم مرادخانی، از همسر شاه در مراسم ۸۳مین سالروز تولد‌اش، منحیث "ملکهٔ عزیز" یاد کرد و خواستار برگشت او به ایران شد تا به گفتهٔ او فرهنگ ایرانی را دوباره زنده کند.

مقامات ایرانی تا اکنون در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

محمد رضا پهلوی، شاه ایران در سال ۱۹۷۹ در پی انقلاب اسلامی از قدرت کنار زده شد.

XS
SM
MD
LG