لینک های دسترسی

Breaking News

قربانیان کروناویروس در ایران به بیش از ۳۰۰۰ نفر رسید


مقام‌های ایرانی گفته اند که شمار مرگ ناشی از کروناویروس در آن کشور به ۳۰۳۶ نفر و تعداد مبتلایان آن به حدود ۴۷۶۰۰ هزار نفر رسید.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت صحت ایران روز چهارشنبه اول اپریل (۱۳ حمل) از ۲۹۸۷ مورد جدید ابتلا به کروناویروس و مرگ ۱۳۸ نفر دیگر در اثر ابتلا به این ویروس خبر داد.

با اینحال، حسن روحانی، رییس جمهور ایران در جلسۀ کابینۀ آن کشور گفته است که روند شیوع کروناویروس در ایران سیر نزولی را به خود گرفته است.

آقای روحانی گفت: "عبور از پیک هم در اکثر استان‌ها (ولایات) مربوط به روزهای اول فروردین (حمل) می‌شود. آمار نشان می‌دهد که در استان‌های مختلف دوم فروردین، سوم فروردین از پیک عبور کردند و شرایط نزولی آغاز و شروع شد".

با آنکه حکومت ایران پیشنهاد کمک امریکا را برای رسیدگی به کروناویروس رد کرده است، آقای روحانی گفت که امریکا فرصت تاریخی را برای لغو تحریم‌ها از دست داد.

او گفت: "شرایط کنونی که یک موضوع انسانی هم بود و کسی هم آنها را ملامت نمی‌کرد که عقب نشینی کرده‌اند؛ بهترین فرصت تاریخی برای آمریکایی‌ها بود که از مسیر غلط شان برگردند یک بارهم که شده بگویند ما ضد ملت ایران نیستیم."

با اینحال، مقام‌های امریکایی می‌گویند که ایران به بهانۀ رسیدگی به کروناویروس در صدد لغو تحریم‌های امریکا اند تا برای رهبران رژیم پول بیاندوزند.

بر اساس آخرین آمار، تا صبح چهارشنبه اول اپریل شمار مبتلایان کروناویروس در جهان به بیش از ۸۸۳ هزار نفر و مرگ و میر ناشی از آن به ۴۴۱۵۶ نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG