لینک های دسترسی

Breaking News

رد ناظرین بین المللی انتخابات توسط شورای نگهبان ایران


شورای نگهبان ایران-عالی ترین مرجع انتخاباتی آن کشور- روز پنجشنبه گفت که برگزاری انتخابات در ایران تحت نظر ناظرین بین المللی، در عقل سلیم یک توهین به حساب می آید.

جزییات را از نجیب الله احمدیار می شنویم.

عباس علی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایران گفت که بیش از 70 درصد داوطلبان برای نامزدی در انتخابات منظور شده اند در حالیکه 30 تن از اعضای پارلمان رد شده اند که بعضی از آنان در فساد دست داشته اند.

بیانات سخنگوی شورای نگهبان ایران یک روز بعد از آن به نشر رسید که سناتوران هر دو حزب ایالات متحده گفتند که آنان قطعنامه یی را به مجلس سنای امریکا پیشکش کرده اند تا از ایران بخواهد که انتخابات آزاد و باز پارلمانی را در این هفته راه اندازی کنند.

این اقدام درست سه سال بعد از انتخاب دوبارۀ محمود احمدی نژاد به میان می آید که با مظاهرات مردم و سرکوبی ظالمانه این مظاهرات را در پی داشت.

فیصله نامه کانگرس ایالات متحده از ایران می خواهد تا تخطی از حقوق بشر مانند دستگیری مخالفین سیاسی حکومت و اعمال محدودیت بر انترنت را خاتمه داده و حضور ناظرین بین المللی در رای گیری روز جمعه اجازه دهند.

گروه های اصلاح طلب ایران ادعا می کنند که تا حال اقدامات اساسی و لازمی برای تدویر یک انتخابات شفاف و عادلانه صورت نگرفته است.

XS
SM
MD
LG