لینک های دسترسی

Breaking News

ایران می گوید که ۵۱ شهر را با سیستم دفاعی غیرنظامی مجهز کرده است


 مهدی فرحی، معاون وزیر دفاع ایران
مهدی فرحی، معاون وزیر دفاع ایران

ایران روز شنبه سوم سپتمبر (۱۲ سنبله)‌ اعلام کرد که به منظور جلوگیری از حملات احتمالی خارجی، ۵۱ شهر آن کشور را با سیستم دفاعی غیرنظامی مجهز کرده است.

این اعلام در حالی صورت گرفته است که تنش میان ایران با ایالات متحده و اسراییل افزایش یافته است.

رسانه‌های ایرانی از قول جنرال مهدی فرحی، معاون وزیر دفاع آن کشور، گزارش داده اند که این تجهیزات دفاعی نرم افزار، نیروهای نظامی آن کشور را قادر می سازد تا به گونهٔ ۲۴ ساعته تهدید‌های احتمالی و نوعیت تهدید را نظارت کند.

این مقام ارشد نظامی ایران گفته است که در حالی حاضر، شکل جنگ نظر به قدرت کشور‌ها پیچیده تر شده است و افزود که جنگ‌های سایبری، بیولوژیکی و حملات رادیواکتیف، جایگزین جنگ‌های کلاسیک شده اند.

فرحی گفت"قرارگاه دفاعی غیر عامل" را ایجاد کرده است تا "ماموریت هایی از جمله شناسایی و رصد تهدیدات، فراهم آوری و هماهنگی زیر ساخت‌های سخت افزاری و پشتیبانی شبانه روزی نرم افزاری را متناسب با نوع تهدیدات و بروز مخاطرات، نه تنها غافلگیر نشده، بلکه در کمترین زمان، مناسب‌ترین اقدام را در راستای شناسایی و دفع و پاسخ به تهدیدات به کار گیرد."

معاون وزارت دفاع ایران از کشور‌های که احتمالاََ تهدیدی را متوجه آن کشور کند، نام نبرد، اما تهران در سال‌های اخیر ایالات متحده را متهم به حملات سایبری کرده است که زیربنا‌های آن کشور را هدف قرار داده اند.

ایران همچنین اسراییل را متهم به حملات مشابه سایبری کرده است، اما اسراییل انجام چنین حملات را نه رد کرده و نه تایید.

تنش‌های نظامی ایران و ایالات متحده از دیر مدت زمان منطقه را متاثر کرده است. در آخرین مورد،‌ ایران در اوایل هفتهٔ گذشته، دو کشتی بی‌سرنشین ایالات متحده را در بحیرهٔ‌ سرخ توقیف کرد، اما پس از آنکه کشتی‌های ایالات متحده به منطقه رسیدند، تهران کشتی‌های بی‌سرنشین را آزاد کرد.

XS
SM
MD
LG