لینک های دسترسی

Breaking News

ایران پنج مرد محکوم به تجاوز گروهی را به دار آویخت


مقامات قضایی ایران می‌گویند که پنج مردی که به تجاوز گروهی بر یک زن محکوم شده بودند، روز چهارشنبه نهم اگست (۱۸ اسد) اعدام شدند.

میزان، خبرگزاری قوهٔ قضاییهٔ ایران، در ویب‌سایت رسمی خود نگاشته است که این پنج مرد، در ماه ثور ۱۴۰۱ در شهرستان مرند، زنی را ربوده و به او تجاوز کرده بودند.

میزان بدون ارایهٔ جزییات گفته است که این افراد که چهار روز پس از تجاوز گروهی در ولایت آذربایجان شرقی دستگیر شدند، در جرایم دیگری نیز دست داشتند.

ایران ماه گذشته نیز سه نفر را به اتهام تجاوز جنسی بر زنان اعدام کرد.

مقام‌های ایرانی گفتند که این افراد زنان را به یک "کلینیک جراحی پلاستیک جعلی" دعوت کرده و پس از تطبیق داروهای بی‌هوشی بر آنان تجاوز می‌کردند.

وبسایت میزان گزارش داد که این افراد در اواخر سال ۲۰۲۱ در ۱۲ قضیهٔ تجاوز جنسی در ولایت هرمزگان جنوبی مجرم شناخته شده بودند.

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید که پس از چین، حکومت ایران همه ساله بیشترین مجازات اعدام را اجرا می کند.

براساس گزارش این سازمان حقوق بشری ایران در سال ۲۰۲۲ میلادی ۵۸۲ نفر را اعدام کرده که بالاترین میزان اجرای حکم اعدام در این کشور پس از سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود.

عفو بین‌الملل می‌‌افزاید که مقامات در ایران "تعداد مجموعی اعدام‌ها را برای همه جرایم به طور قابل‌توجهی افزایش داده‌اند" و کم از کم ۲۸۲ نفر را در سال جاری اعدام کرده است.

گروه‌های حقوق بشر، مسوولان حکومت ایران را به افزایش مجازات‌ اعدام برای ایجاد ترس بین مردم و خاموش کردن اعتراضات سرتاسری متهم کرده اند.

حکومت ایران پس از مرگ مهسا امینی به تاریخ ۱۶ سپتمبر سال گذشته، شاهد موج گستردهٔ تظاهرات بوده است، تظاهراتی که حکومت ایران آن را "اغتشاش" خواند و به شدت سرکوب کرد. این اعتراضات،‌ یکی از بزرگترین چالش‌هایی بود که رهبری ایران پس از انقلاب ۱۹۷۹ میلادی با آن مواجه شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG