لینک های دسترسی

Breaking News

شکست سهمگین ایران در نیمه نهایی جام ملت های آسیا


دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و جاپان در جام ملت های آسیا
دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و جاپان در جام ملت های آسیا

تیم ملی فوتبال ایران روز دوشنبه (هشتم دلو) با نتیجۀ ۳-۰ در برابر تیم جاپان مغلوب شد و با رقابت های جام آسیا ۲۰۱۹، خداحافظی کرد.

ملی پوشان ایران در نیمۀ دوم نخستین رقابت نیمه نهایی این جام، کنترول بازی را از دست دادند و جاپانی ها به گفتۀ مبصر شبکۀ تلویزیونی جام ملت های آسیا "تیم ایران را متلاشی" کردند.

جاپان از آغاز این جام، با نمایش بازی نه چندان دلچسپ به دور حذفی راه یافت و در رقابت یک بر چهار با تیم ملی فوتبال ویتنام، با تنها یک ضربۀ پنالتی به گول دست یافت.

اما ایرانی ها نه تنها رقابت یک بر چهار را با تیم چین با نتیجۀ ۳-۰ پیروز شدند؛ بلکه، در سایر رقابت های گروهی نیز خط تهاجمی و دفاعی آنان خوب درخشید.

نیمۀ نخست رقابت نیمه نهایی ایران با جاپان، با نتیجۀ ۰-۰ پایان یافت اما ایرانی ها بیشتر کنترول توپ را در اختیار داشتند.

اما، با آغاز نیمۀ دوم، گویی صفحه برگشت و آبی پوشان جاپان نخستین گول خود را در دقیقۀ ۵۶ بازی، وارد دروازۀ ایران کردند.

دومین گول اوساکو، مهاجم جاپانی پس از آن وارد دروازۀ ایران شد که مدافع ایرانی در محوطۀ جزا، توپ را با دست مهار کرد و به یک پنالتی انجامید.

بازیکنان تیم جاپان تا اخیر بازی، به دو گول زده اکتفا نکردند و با استفاده از هم گسیختگی مدافعان ایرانی، حملات بیشتری را بر دروازۀ تیم ایران انجام کردند.

در حالیکه ده بازیکن ایران تلاش داشتند تفاوت گول ها را کاهش دهند، هاراگوچی، مهاجم جاپانی در دقیقۀ ۹۲ بازی سومین گول تیمش را وارد دروازۀ ایران کرد و جایگاه جاپان را برای پنجمین بار در رقابت نهایی این جام یقینی ساخت.

ایران یکی از تیم های مدعی جام ملت های آسیا به شمار می آمد و بیشترین مبصرین فوتبال نیز گمان می بردند که پیروز این رقابت ایران باشد؛ اما، نه تنها این پیشبینی لباس حقیقت نپوشید بلکه این شکست بدون شک تیم ایران را متعجب ساخته است.

در هشت جام ملت های آسیا که در کشور های مختلف این قاره برگزار می شود، تیم جاپان تا کنون چهار بار توانسته قهرمان جام آسیا را به خانه ببرد.

در دومین رقابت نیمه نهایی جام ملت های آسیا، روز سه شنبه نهم دلو تیم های قطر و امارات متحدۀ عربی به مصاف هم می روند.

XS
SM
MD
LG