لینک های دسترسی

Breaking News

روحانی: می توان طی شش ماه به توافق نهایی رسید


حسن روحانی، رئیس جمهور ایران
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران
حسن روحانی گفت که ایران و قدرت های جهانی می توانند طی شش ماه به توافق جامع هسته یی دست یابند. او افزود که هرچند مسایل سختی در پیشروست، اما همگان معتقد اندکه دستیابی به توافق نهایی در شش ماه امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رئیس جمهور ایران گفت پیشرفت هایی در مذاکرات هسته یی صورت گرفته و به گفتۀ وی ادامۀ مذاکرات با روند کنونی می تواند به توافق نهایی منتهی شود. او افزود که توافق نهایی "به معنای رفع همه تحریم‌ها و ایجاد مناسبات پولی و مالی با دنیا خواهد بود."

رئیس جمهور ایران گفت: "امروز شرایط کشور و شرایط بین‌المللی به گونه یی است که سرمایه‌گذاری در ایران تسهیل شده و فرصتی مغتنم به شمار می‌رود چراکه ایران کشور بکری است و می‌توان در سال‌های آینده شاهد شکوفایی سرمایه‌گذاری در آن بود".

اظهارات رئیس جمهور ایران در حالی بیان می شود که محافظه کاران در ایران از مذاکرات هسته یی در دولت حسن روحانی و پیوند دادن آن با بهبود وضعیت اقتصادی انتقاد کرده اند. آنان می گویند نگاه دولت باید معطوف به "داخل" باشد.

جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران روز گذشته در ابوظبی به خبرگزاری رویترز گفت که از تلاش "تندروها" برای مقاومت در برابر توافق جامع هسته یی با قدرت های جهانی نگرانی ندارد. او افزود که نسبت به رسیدن به یک توافق جامع طی سه ماه آینده "خوشبین" است.

وزیر خارجۀ ایران گفت که در صورت رسیدن به یک "توافق خوب" مخاطبان در داخل راضی خواهند شد، اما به گفته او "برخی افراد هیچ وقت راضی نمی شوند که ایرادی ندارد، چون جامعه ما چند صدایی است."

در دوران هشت سال ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، ایران با تحریم های بی سابقه جهانی روبرو شد، اما رهبران ایران می گفتند که تحریم ها بی تاثیر بوده است.

محمود احمدی نژاد در ماه های پایانی دولت دوم خود بارها از فشار تحریم ها علیه اقتصاد ایران سخن گفت که سخنانش با انتقادات دیگر محافظه کاران روبرو شد.
XS
SM
MD
LG