لینک های دسترسی

Breaking News

پنج میلیون اصفهانی تا ماه می آب نخواهند داشت - قانونگذاران ایران


بحران آب در اصفهان به یکی از معضلات عمدۀ ساکنان آن ولایت و حکومت ایران مبدل شده است.
بحران آب در اصفهان به یکی از معضلات عمدۀ ساکنان آن ولایت و حکومت ایران مبدل شده است.

اصفهان، ولایت مرکزی ایران چهارشنبه برای دومین روز پیهم شاهد مظاهرات کشاورزان بود که علیه کمبود آب و حق آبی به جاده ها ریخته بودند.

این درحالیست که قانونگذاران ایرانی هشدار می دهند که میلیون ها شهروند آن ولایت، کم از کم تا ماه آینده آب آشامیدنی نخواهند داشت.

نوار های ویدیویی و تصاویری را که رادیوفردا به نشر سپرده نشان می دهد که در اصفهان، پولیس ضد آشوب در برابر جمعیت از مظاهره کنندگان خیابانی قرار گرفتند.

رادیوفردا گزارش می دهد که پولیس به مظاهره کنندگان هشدار داد که اگر شعار های ضد دولتی را سر دهند، بازداشت خواهند شد اما گزارش های از بازداشت مظاهره کنندگان به نشر نرسیده است.

اسنا، شبکۀ خبری دولتی ایران به نقل از حسن کامران، عضو پارلمان ایران گزارش داد که گفته است ۵ میلیون شهروند اصفهان تا اواخر ماه می، آب آشامیدنی (آب نل) نخواهند داشت. حسین علی یکی دیگر از اعضای پارلمان ایران کمبود آب آشامیدنی مردم اصفهان را تا اواخر ماه جولای پیشبینی کرده است.

به گزارش تلویزیون دولتی ایران، پارلمان آن کشور روز چهارشنبه جلسۀ را با شرکت وزرای آب و زراعت ایران پشت در های بسته برای بحث روی بحران آب در آن کشور انجام دادند.

اعتراضات مردم اصفهان به خاطر مشکلات آب در آن ولایت در دومین روز نیز ادامه یافت.
اعتراضات مردم اصفهان به خاطر مشکلات آب در آن ولایت در دومین روز نیز ادامه یافت.

سخنگوی هیات رئیس پارلمان گفته است در آن جلسه تصمیم به تشکیل "کارگروه ملی سازگاری با کم آبی" به ریاست معاون اول رئیس جمهور ایران گرفته شده است.

از جانب دیگر، بر اساس تصاویری که چهارشنبه ۱۱ اپریل منتشر شده است، کشاورزان شرق اصفهان در شهرک های "زیار و خوراسگان" بار دیگر تجمع کرده و به اختصاص نیافتن حقابه خود اعتراض کردند.

کشاورزان اصفهانی روز سه شنبه نیز در اعتراض به بحران آب در آن ولایت تجمع اعتراض آمیز کردند و شعارهایی را در انتقاد از عملکرد حکومت و دولت سر دادند.

زارعین ایران در اصفهان اعتراضات خیابانی شان را به خاطر کمبود آب در ماه فبروری آغاز کردند. آنان از تصمیم مقامات محلی که آب اصفهان را به خاطر استفادۀ فابریکه ها به یزد تغیر مسیر داده بودند خشمگین بودند.

آن مظاهرات به خشونت گرایید و با پولیس ضد آشوب درگیر شدند. مقامات ایرانی پذیرفته اند که سیستم های فرسودۀ زراعتی و آبیاری و پالیسی های ضعیف مدیریت آب در سه دهۀ اخیر باعث کمبود آب در سرتاسر ایران شده است.

XS
SM
MD
LG