لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: مردم ایران بالاخره علیه رژیم مفسد و مستبد وارد عمل شدند


رئیس جمهور ترمپ در تویت تازه در مورد اعتراض ها در ایران که صبح امروز سه شنبه نشر شد، نوشته است که مردم ایران بالاخره علیه رژیم مفسد و مستبد آن کشور وارد عمل شدند.

در تازه ترین موج اعتراضات خشونت آمیز در ایران، حد اقل ۹ تن دیگر از معترضین کشته و صدها تن توقیف شده اند. در عین حال، آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، بدون ذکر نام یک کشور مشخص، نارامی های اخیر در ایران را کار دشمنان ایران خواند.

آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، گفته است که در طول روز های اخیر دشمنان ایران با استفاده از وسایل مختلف به شمول پول، سلاح، سیاست و دستگاه های استخباراتی تلاش ورزیده تا مشکلات را برای جمهوری اسلامی خلق کنند.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، مستقیماً ایالات متحده، اسرائیل، و عربستان سعودی را به دست داشتن در نارامی های اخیر متهم کرد. تعداد تلفات ناشی از اعتراضات اخیر در ایران، به بیش از ۲۰ نفر رسیده است.

بر اساس یک گزارش، شش تن در شهر قهدریجان ولایت اصفهان که در تلاش سرقت سلاح از یک ماموریت پولیس بودند، در نتیجۀ زد و خورد با پولیس کشته شدند.

قبل از این حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفته بود که با آشوبگران و قانون شکنان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

از آغاز این تظاهرات که هدف آن اعتراض در برابر وضعیت اقتصادی ایران و شمولیت نظامی ایران در سوریه، عراق و یمن میباشد، تا حال صدها تن توقیف شده اند.

در کنار ایالات متحده، بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسرائیل نیز اعتراض کنندگان ایرانی را "دلیر" و "قهرمان" خطاب کرده و خواستار پیروزی شان شده است. اما وزرای خارجۀ ترکیه و بریتانیا در مورد تلفات اعتراض کنندگان ابراز تاسف کرده و حکومت ترکیه همچنان خواستار جلوگیری مداخلات خارجی شده است.

XS
SM
MD
LG