لینک های دسترسی

Breaking News

ایران میگوید که در مقابل فرمان دونالد ترمپ، اقدام متقابل میکند


وزارت امور خارجه ایران در واکنش به فرمان اجرایی رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا برای ممنوعیت ورود شهروندان چند کشور اسلامی از جمله ایران به امریکا، بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه که امروز نشر شد، تصمیم رئیس جمهوری ایالات متحده برای محدودیت سفر بر شهروندان ایرانی "تبعیض‌آمیز و برخلاف موازین بین‌المللی" خوانده شده و محکوم شده است.

وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اینکه این تصمیم برای مقابله با ورود تروریست‌های تندرو اسلامی اتخاذ شده است، شهروندان ایرانی که به دیگر کشورها سفر می کنند را "قانونمند و صلح‌جو" توصیف کرده است.

در ادامه بیانیه آمده است: "وزارت امور خارجه در مقابل این تصمیم ایالات متحده اقدامات متناسب حقوقی، قنسولی و سیاسی معمول خواهد داشت و برای حمایت از حقوق شهروندان خود تا زمان برطرف شدن محدودیت‌ها اصل عمل متقابل را اجرا می‌نماید."

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده عصر جمعه فرمان اجرایی بررسی سختگیرانه ورود شهروندان تعدادی از کشورهای اسلامی از جمله ایران را به منظور جلوگیری از ورود "ترویست‌های تندرو اسلامی"، امضا کرد.

این طرح بخشی از وعده آقای ترامپ مبنی بر سخت‌گیری در مرزها و توقف ورود میزان مشخصی از پناهجویان به امریکا است.

فرمان رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، ورود شهروندان چند کشور که ویزۀ امریکا را دریافت کرده‌اند، از جمله ایران، سوریه، عراق، لیبیا، سودان و سومالیا، را برای سه ماه ممنوع می‌کند. در فرمان مربوط به محدودیت پناهجویان آمده که برنامه پذیرش پناهجو هم برای مدت ۱۲۰ روز تعلیق می‌شود.

XS
SM
MD
LG