لینک های دسترسی

Breaking News

مرگ ۱۱۳ نفر دیگر در ایران در اثر ابتلا به کروناویروس


وزارت صحت ایران گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳ نفر دیگر در آن کشور در اثر ابتلا به بیماری ناشی از کروناویروس جان باخته اند.

با این حساب، شمار مجموعی مرگ و میر ناشی از کروناویروس در ایران به ۷۲۴ نفر و شمار مبتلایان آن به ۱۳۹۳۸ مورد رسیده است.

مقامات در ایران امروز تایید کردند که این همه‌گیری ممکن تاسیسات صحی را در این کشور زیر فشار قرار دهد؛ کشوری که افزون بر مشکل کروناویروس با تعزیرات شدید ایالات متحده نیز مواجه است.

علی رضا زالی، مسوول کمپاین مبارزه با کروناویروس در ایران گفته است که اگر کروناویروس به همین روال ادامه یابد، مراکز صحی ایران ظرفیت کافی برای رسیدگی به مبتلایان را نخواهد داشت.

بر اساس گزارش‌ها، شفاخانه های ایران دارای ۱۱۰ هزار بستر است که ۳۰ هزار آن در تهران موقعیت دارد.

مقامات در این کشور تعهد کرده اند که در صورت نیاز، کلنیک های سیار را ایجاد خواهند کرد.

آقای زالی گفته است که شماری زیادی از افرادی که در اثر ابتلا به کروناویروس جان باخته اند، کاملاً صحتمند بوده اند. این در حالی است که در سایر نقاط جهان مسوولین به این نظر اند که کروناویروس تنها افراد سالمند و بیمار را از بین می‌برد.

ارقام وزارت صحت ایران نشان می‌دهد که ۱۵ در صد افرادی که در اثر ابتلا به کروناویروس جان باخته اند،‌ کمتر از ۴۰ سال عمر داشته اند.

کروناویروس که در دسمبر سال گذشته در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین شایع شد تا کنون به ۱۳۹ کشور جهان گسترش یافته است. تا روز یکشنبه ۱۵ مارچ شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان به ۱۵۵ هزار و مرگ و میر ناشی از آن به ۵۷۶۲ نفر می‌رسید.

XS
SM
MD
LG