لینک های دسترسی

Breaking News

روحانی برندۀ انتخابات ریاست جمهوری ایران شد


حسن روحانی، برندۀ انتخابات ریاست جمهوری ایران
حسن روحانی، برندۀ انتخابات ریاست جمهوری ایران
حسن روحانی، در دور نخست انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران به پیروزی نهایی دست یافت. آقای روحانی با کسب بیش از پنجاه در صد کل رای های اخذ شده توانست با اکثریت مطلق بر رقیبان انتخاباتی خود پیروز شود.

مصطفی محمد نجار، وزیر داخلۀ ایران، دقایقی پیش از تلویزیون جمهوری اسلامی اعلام کرد که حسن روحانی با به دست آوردن ۱۸ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۳۲۹ رای از کل رأی های اخذ شده اکثریت مطلق آرا را به دست آورده است.

روحانی، کاندید میانه رو و نزدیک به اصلاح طلبان که حمایت محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی را با خود داشت، در پی انصراف محمدرضا عارف، نامزد اصلاح طلبان توانست به عنوان تنها نماینده اصلاح طلبان و اصول گرایان میانه رو، به اکثریت آرا دست یابد.

شورای اصلاح طلبان به رهبری محمد خاتمی، در پی نظر سنجی های گسترده و گردآوری یافته های گوناگون از نقاط مختلف کشور و با توجه به ضرورت حضور کاندیدای واحد برای جلوگیری از تقسیم آرا از محمدرضا عارف خواست به نفع روحانی کناره گیری کند.

پذیرش این درخواست از سوی عارف، که دو روز پیش از انتخابات اعلام شد، علاوه بر استقبال گسترده اصلاح طلبان سبب روانه شدن آرای همه طیف های اصلاح طلب و میانه رو به سوی حسن روحانی گردید.

سیاست های نادرست اقتصادی و دپلماتیک و نیز سوءمدیریت محمود احمدی نژاد در کنار سیاست های سختگیرانه اصولگرایان بر سر قدرت در زمینه مسائل اجتماعی، نیز در پیروزی روحانی تاثیر مهمی داشت.
XS
SM
MD
LG