لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا شش شهروند و سه نهاد ایرانی را تحریم کرد


وزارت مالیۀ ایالات متحده اینبار اعضای حزب الله ایران را تحریم کرده است
وزارت مالیۀ ایالات متحده اینبار اعضای حزب الله ایران را تحریم کرده است

ایالات متحده در تازه ترین دور وضع تحریم ها علیه ایران، اینبار شش فرد به شمول اعضای حزب الله و سه نهاد جمهوری اسلامی ایران را به خاطر نقض حقوق بشر تحریم کرد.

اداره کنترول دارایی های خارجی وزارت مالیۀ امریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که سازمان انصار حزب الله، زندان اوین، یک شرکت کمپیوتری و چند شخصیت ایرانی را که در سرکوب آزادی بیان و نقض حقوق بشر نقش دارند، به فهرست سیاه تحریم ها افزوده است.

عبدالصمد خرم آبادی، که از حامیان فیلتر شبکه های اجتماعی محبوب در ایران است و همچنین عبدالعلی علی عسگری رئیس صدا و سیما، از جمله افراد تحریم شده هستند.

وزارت مالیۀ ایالات متحده همچنان می گوید که حسین الله کرم، از روسای انصار حزب الله را نیز به خاطر کمک به حکومت، در نقض حقوق بشر مردم ایران، تحریم کرده است.

براساس اطلاعیه این وزارت، الله کرم و سازمانش در نقض حقوق بشر مردم ایران به طور جدی نقش داشته اند.

ابوالحسن فیروزآبادی رئیس شورای عالی فضای مجازی، عبدالحمید محتشم و حمید استاد از انصار حزب الله، از دیگر تحریم شدگان اند.

ایالات متحده امریکا همچنان گروه برنامه‌نویسی هانیستا را تحریم کرده است.

به گفته وزارت مالیه، این شرکت به ردیابی ارتباطات کمپیوتری و ایجاد اخلال در شبکه ها به دولت ایران کمک کرده است که منجر به نقض حقوق بشر شده است.

پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته یی ایران، ایالات متحده در چند دوره، تحریم ها را بر افراد و شرکت های ایران وضع کرده است.

شبکۀ انتقال پول، رئیس بانک مرکزی ایران، رهبر گروه حزب الله لبنان که حمایت ایران را با خود دارد و نۀ فرد و شرکت به دلیل ارایۀ خدمات به برخی از خطوط هوایی ایران، به ترتیب با تحریم های ایالات متحده مواجه شده اند.

XS
SM
MD
LG