لینک های دسترسی

Breaking News

ایران جعبه‌های سیاه طیارۀ اوکراینی را به بیرون نمی‌فرستد


مقام‌های ایرانی گفته اند که هیچ برنامه‌ای برای ارسال جعبه‌های سیاه طیارۀ مسافربری اوکراینی به بیرون وجود ندارد.

خبرگزاری رویترز جمعه ۱۸ جنوری (۲۸ جدی) به استناد گزارش‌ رسانه‌های ایرانی از آمادگی تهران برای ارسال جعبه‌های سیاه به اوکراین خبر داده بود، اما خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) این گزارش‌ها را رد کرده است.

ایرنا به نقل از حسن رضایی فر، رییس ادارۀ هوانوردی ایران گزارش داده است: "سعی می‌کنیم جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده اوکراینی در ایران خوانده شود و گزینه‌های بعدی ما کشور اوکراین و فرانسه است اما هنوز تصمیمی برای ارسال به کشور دوم نداریم".

اما خبرگزاری تاس روسیه به نقل از مقام‌های اوکراینی خبر داده است که رمزگشایی، دانلود و تدقیق اطلاعات جعبه‌های سیاه به تاریخ ۲۰ جنوری (۳۰ جدی) در کیف، پایتخت اوکراین، در حضور متخصصان بین‌المللی و رییس ادارۀ هوانوردی ایران آغاز خواهد شد.

پیش از این ادارۀ هوانوردی ملکی ایران گفته بود که اگر متخصصان در اوکراین قادر به دانلود، تدقیق، تحلیل و تجزیۀ اطلاعات موجود در جعبه‌های سیاه طیارۀ اوکراینی نباشند، این جعبه‌ها به فرانسه ارسال خواهد شد.

سپاه پاسداران ایران نزدیک به دو هفته پیش یک طیارۀ خطوط هوایی اوکراین را اندکی پس از پرواز از میدان امام خمینی تهران سقوط دادند که در آن سانحه تمام ۱۷۶ سرنشین آن طیاره، کشته شدند.

در یک خبر دیگر، پیکر ۱۱ نفر از قربانیان حادثۀ سقوط طیارۀ خطوط هوایی اوکراین از ایران به کیف منتقل شد.

XS
SM
MD
LG