لینک های دسترسی

Breaking News

ایران: در جنگ اسراییل-حماس جنگجویان گروه‌های مقاومت خاموش نخواهند نشست 


حسین امیر عبدالهیان، وزیر خارجهٔ ایران
حسین امیر عبدالهیان، وزیر خارجهٔ ایران

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجهٔ ایران، می‌گوید که در جنگ اسراییل علیه حماس، گروه‌های مقاومت خاموش نخواهند نشست و هشدار داد که اگر آتش‌بس صورت نگیرد، دامنهٔ این جنگ گسترش خواهد یافت.

مقامات ایرانی اصطلاح مقاومت را برای گروه‌هایی مانند حزب‌الله، حوثی‌های یمن و سایر نیروهای تحت حمایت این کشور در عراق و سوریه به کار می‌برند.

حسین امیرعبداللهیان با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، ملاقات کرده و در مورد راه حل دپلوماتیک برای جنگ اسراییل-حماس بحث کرد.

خبرگزاری رسمی ایرنا به نقل از او نگاشته که گفته است: "در نتیجه استمرار جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و محاصره کامل غزه، به تدریج شاهد افزایش عکس العمل‌ها و تشدید و توسعه دامنه درگیری‌ها در منطقه هستیم و طبیعی است که گروه‌ها و جریان‌های مقاومت در مقابل این همه جنایت و نیز حمایت تمام عیار امریکا از رژیم صهیونیستی ساکت نخواهند ماند و آنها منتظر توصیه کسی نمی‌مانند، فلهذا لازم است از آخرین فرصت‌های سیاسی برای توقف جنگ استفاده کنیم و چنانچه اوضاع از کنترول خارج شود، هیچ طرفی از پیامدهای آن در امان نخواهد بود."

این دپلومات ارشد ایرانی افزود که "کشورهای اسلامی از تمام توان خود برای پایان دادن جنایت جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و رفع محاصره انسانی نوار غزه استفاده کنند."

گروه حماس به تاریخ هفتم ماه اکتوبر حملاتی را به خاک اسراییل راه اندازی کرد که گفته می‌شود در آن ۱۴۰۰ نفر کشته شدند. این گروه همچنان ۲۳۹ نفر را گروگان گرفته اند.

در انتقامجویی از این حملات، اسراییل غزه را محاصره کرده و همه روزه حملات هوایی و زمینی را بر آن انجام می‌دهد. بر اساس معلومات وزارت صحت غزه، در این حملات تا اکنون بیش از ۸۵۲۵ نفر کشته شده اند که ۳۵۴۲ کودک و ۲۱۸۷ زن در آن شامل اند.

در جریان این بحران، گروه‌های به حمایت ایران در لبنان، سوریه و یمن دست به راه اندازی حملات فرامرزی زده اند، حملاتی که هراس دامنهٔ جنگ به منطقه را افزایش بخشیده است.

این در حالی است که شورشیان حوثی یمن مسوولیت حملات با استفاده از طیاره‌های بی‌سرشین بر خاک اسراییل را به دوش گرفتند.

عبدالعزیز بن حبتور، صدر اعظم حکومت حوثی‌های یمن، امروز گفت که حوثی‌ها "بخشی از محور مقاومت علیه اسراییل بوده و با طیاره‌های بی‌سرشین و الفاظ می‌جنگند".

به دنبال آن، مقامات اسراییل از هدف قرار دادن یک میزایل زمین به زمین خبر دادند که به سوی قلمرو این کشور پرتاب شده بود.

این در حالی است که کشورهای غربی، به شمول ایالات متحده، در این جنگ از اسراییل اعلام حمایت کرده اند، اما شماری از کشورهای اسلامی مانند قطر، ترکیه و ایران ضمن انتقاد از غرب حملات اسراییل بر غزه را "غیر قابل پذیرش" خوانده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG