لینک های دسترسی

Breaking News

ایران: آماده ایم میان ترکیه و سوریه میانجی‌گری کنیم


وزارت خارجۀ ایران امروز هشتم فبروری (۱۹دلو) گفت که تهران آماده است برای رفع اختلافات، میان ترکیه و سوریه میانجی‌گری کند.

وزارت خارجۀ ایران گفته است که در جریان ملاقات با نمایندۀ ویژۀ ملل متحد برای سوریه، تهران بر اهمیت حل اختلافات در سوریه از طریق دپلوماسی تاکید کرده است.

ایران همچنان گفته است که از غیرنظامیان در سوریه نباید منحیث سپر انسانی استفاده شود.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه پس از کشته شدن هشت سرباز ترکی در جریان گلوله باری نیروهای سوری، تهدید کرده است که این نیروها را از ولایت ادلب بیرون خواهد راند، مگر اینکه تا اخر ماه این ولایت را ترک کنند.

ایران متهم است که به جنگ داخلی سوریه ملیشه می‌فرستد و نیروی سپاه قدس این کشور در صفوف نیروهای طرفدار بشارالاسد در سوریه دخیل است.

آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران در ماه حمل سال جاری با خانواده‌های کشته شدگان اعضای افغان لشکر فاطمیون دیدار کرده و از عملکرد آنان در میدان جنگ سوریه تمجید کرد.

دیدبان حقوق بشر گزارش داده است که جوانان شیعه مذهب افغان مقیم ایران از سوی سپاه پاسداران جذب شده و پس از آموزش‌های نظامی برای دفاع از حکومت بشارالاسد روانۀ سوریه می‌شوند.

بر بنیاد گزارش‌ها، از سال ٢٠١٣ تا پایان سال ٢٠١٧ میلادی، حدود پنجاه هزار مهاجر افغان در ایران جلب و جذب شده و در چارچوب لشکر فاطمیون در سوریه جنگیده اند.

ایالات متحده در حدود یک ماه پیش، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروقدس سپاه پاسداران ایران را در یک حمله هوایی در عراق کشت.

سلیمانی در سوریه با گروه ملیشه‌های فاطمیون ارتباط نزدیک و همکاری گسترده ای داشت و بر اساس گزارش‌ها، هزاران جنگجو را در عراق، سوریه، لبنان، یمن و نوار غزه آموزش داده بود.

XS
SM
MD
LG