لینک های دسترسی

Breaking News

ایران یک شهروند فرانسه را به اتهام 'جاسوسی' به هشت سال زندان محکوم کرد


یک محکمه در ایران یک شهروند فرانسه را به اتهام جاسوسی به هشت سال زندان محکوم کرده است.

بنیامین بریر، که ۳۶ سال عمر دارد، در ماه می ۲۰۲۰ هنگامی‌که سرگرم سفر در ایران بود بازداشت شد. او اکنون اعتصاب غذایی کرده است.

فیلیپ والنت، وکیل مدافع آقای بریر با نشر بیانیه‌ای حکم محکمۀ ایران را محکوم کرده و نگاشته است: "این حکم نتیجۀ یک روند به کلی سیاسی است که ...عاری از هر گونه بنیاد می‌باشد."

آقای والنت این جلسۀ محاکمه را که روز پنجشنبه گذشته آغاز شد "ریاکارانه" خواند و گفت که بریر منصفانه و از سوی قضات بی‌طرف محاکمه نشده است. او افزود که موکلش همچنان به اتهام‌نامه‌ای که علیه وی ترتیب داده شده بود، اجازۀ دسترسی نداشت.

آقای بریر یکی از بیش از ده شهروند غربی است که در ایران در بند اند و به گفتۀ فعالان این شهروندان خارجی "اسیران بی‌گناهی" اند که بدون ارتکاب هرگونه جرم به دستور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و به هدف امتیازطلبی از غرب، بازداشت شده اند.

شهروندان سه قدرت اروپایی – بریتانیا، فرانسه و آلمان – که در مذاکرات در مورد برنامۀ هسته‌ای ایران شامل اند، در میان شهروندان خارجی اند که در ایران زندانی شده اند.

آقای والنت گفت: "قابل تحمل نیست که بنیامین بریر به خاطر مذاکرات از سوی رژیم [ایران] گروگان گرفته شده است تا فقط مانند یک ارز در یک تبادلۀ اسعاری کار گرفته شود."

بنیامین بریر به گفتۀ وکیل مدافعش به دلیل اعتصاب غذایی که اکنون یک ماه از آن می‌گذرد "ضعیف و ضعیف‌تر" شده می‌رود.

XS
SM
MD
LG