لینک های دسترسی

Breaking News

ایران با شعار "اسرائیل باید محو شود" راکت آزمایش کرد


تا هنوز اسرائیل در مورد آزمایش راکتی ایران واکنشی نشان نداده است.
تا هنوز اسرائیل در مورد آزمایش راکتی ایران واکنشی نشان نداده است.

ایران روز چهارشنبه دو راکت جدید را آزمایش کرد که با خط عبری روی آن نوشته شده بود "اسرائیل باید محو شود." نمایش قدرت ایران در حالی صورت می گیرد که جو بایدن معاون ریاست جمهوری ایالات متحده سرگرم دیدار از اسرائیل است.

چنین عبارت‌ها در گذشته نیز بر روی میزایل های ایران نوشته شده بود، اما اینبار آزمایشات جدید راکتی ایران اندکی پس از آغاز تطبیق توافق هسته‌ای میان تهران و قدرتهای غربی صورت می گیرد. خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داده است که قوای مسلح ایران تا چند روز دیگر مشق و تمرین نظامی را نیز انجام خواهد داد.

تا هنوز اسرائیل که به شدت با توافق هسته‌ای ایران نیز مخالف بود، در پیوند با آزمایشات اخیر راکتی ایران واکنشی نشان نداده است. اما جو بایدن معاون ریاست جمهوری ایالات متحده بدون اشارۀ مشخص به آزمایش راکتی ایران، به تهران هشدار شدید داد.

آقای بایدن گفت "ایران مجهز با اسلحۀ هسته‌ای مطلقاً که تهدید غیرقابل قبول به اسرائیل، منطقه و ایالات متحده است. می دانم که مردم تردید دارند، اما تصریح می کنم که اگر ایران معاملۀ هسته‌ای را زیرپا کند، ما اقدام خواهیم کرد."

خبرگزاری نیمه رسمی فارس ایران گزارش داد که میزایل‌های جدید با فرد ۲۰۰۰ کیلومتر روز چهارشنبه در کوه های البرز موفقانه آزمایش شد.

امیر علی حاجیزاده، فرمانده قوای هوایی سپاه پاسداران ایران به خبرگزاری فارس گفته است که هدف این آزمایش این بود تا شان داده شود که ایران می تواند اسرائیل را هدف قرار دهد. او گفته است که اسرائیل در محاصرۀ کشورهای اسلامی قرار دارد و در صورت جنگ دیر بقا نخواهد کرد.

XS
SM
MD
LG