لینک های دسترسی

Breaking News

پمپیو: رفتار ایران در شرق میانه "زیان آور" است


مایک پمپئو، وزیر خارجۀ امریکا در ملاقات با شیخ محمد بین زید ولیعهد امارات متحدۀ عربی
مایک پمپئو، وزیر خارجۀ امریکا در ملاقات با شیخ محمد بین زید ولیعهد امارات متحدۀ عربی

وزیر خارجه ایالات متحده روز سه شنبه رفتار ایران را در منطقه شرق میانه "زیان آور" خواند و به جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که واشنگتن و متحدان عربش در خلیج فارسف می خواهند به تهران نشان دهند که اقداماتش هزینه بسیار بالایی دارد.

مایک پمپئو، هشدار به جمهوری اسلامی ایران را طی اقامت کوتاهش در امارات متحده عربی، که میزبان حدود ۵ هزار نیروی امریکایی است، صادر کرد.

آقای پمپئو گفت "آنچه امروز باید بیشترین توجه روی آن صورت گیرد اینست که با توانایی مالی ایران برای ادامه این رفتار بد مقابله شود."

وزیرخارجۀ امریکا افزود "این طیف گسترده ای از اقدامات است، مجموعه ای از تحریم ها، که هدفش مردم ایران نیست، بلکه هدف واحدش متقاعد کردن رژیم ایران است که رفتار مخرب آن غیرقابل قبول است و هزینه بسیار بالایی برای آنها دارد."

آقای پمپئو به نشنال گفت به یک «تلاش جهانی» برای مهار تهران نیاز است تا مثل یک «کشور عادی» رفتار کند.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران هفتۀ گذشته در مورد تنگه هرمز گفته بود که هرگونه اختلال در صادرات نفت ایران منجر به اختلال در کل صادارت نفت منطقه خواهد شد.

آقای پمپئو در واکنش به این اظهارات آقای روحانی گفت "ایران باید بداند که امریکا متعهد است که خطوط آبی را باز نگه دارد و حمل و نقل نفت را در سراسر جهان حفظ کند. این تعهد ما برای دهه ها بوده و ما به این تعهد ادامه می دهیم".

مایک پمپئو همچنین در گفتگو با خبرگزاری نشنل با اشاره به وجود یک ائتلاف از متحدان امریکا در منطقه و آماده شدن آن برای دفاع نظامی گفت "این مورد نیز مطرح است که منطقه برای دفاع در برابر میزایل های ایران آماده دفاع نظامی باشد".

آقای پمپئو با تاکید بر اهمیت تحریم ها در مقابله با اقدامات "زیان آور" ایران در منطقه گفت که لغو تحریم ها از سوی دولت بارک اوباما، رئیس جمهور پیشین امریکا، باعث افزایش فعالیت های ستیزه جویانه تهران در منطقه شد.

وزیرخارجۀ ایالات متحده افزود "رهبری نیروهای سپاه قدس، به ویژه قاسم سلیمانی در سراسر عراق و سوریه مشکل ایجاد می کند و ما باید هزینه های سازمان وی و به ویژه شخص او را افزایش دهیم".

مایک پمپئو در این سفر به امارات ضمن ملاقات و گفتگو با ولیعهد ابوظبی و وزیر خارجه آن کشور با کارمندان سفارت مریکا در ابوظبی و خانواده های آنان ملاقات کرد.

XS
SM
MD
LG