لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا رییس انرژی اتمی ایران را تحریم کرد


Arak
Arak

ایالات متحده امریکا، روز پنجشنبه (۳۰جنوری) اعلام کرد که حد اقل برای ۶۰ روز دیگر شرکت‌های را تحریم نخواهد کرد که با برنامه هسته‌ای ملکی ایران کار می‌کنند.

براین هوک، نماینده ویژه امریکا در امور ایران گفت که ایالات متحده در حال حاضر بر شرکت های چینی، روسی و اروپایی که در تاسیسات هسته‌ای ملکی ایران فعالیت دارند، تعزیرات وضع نمی‌کند.
این معافیت‌ها به ایران اجازه می‌دهد با دیگر کشورهایی که هنوز به توافق هسته‌ای با ایران متعهد اند، در سه سایت هسته‌ای فردو، اراک، و بوشهر، به همکاری خود با ایران ادامه دهند تا اطمینان حاصل شود که تهران غنی‌سازی یورانیم را در همان حد پایین نگه می‌دارد.

همزمان با اعلام تمدید معافیت هسته‌ای ایران، وزارت مالیۀ امریکا روز پنجشنبه سازمان انرژی اتمی ایران و علی اکبر صالحی، رییس آن سازمان را تحریم کرد.

این تصمیم ایالات متحده، بر اساس گزارش رویترز، برای تحریم آقای صالحی و سازمان انرژی اتمی ایران بر برنامه غیرنظامی هسته‌ای ایران اثر خواهد گذاشت زیرا این نهاد، بر این برنامه کنترول دارد و مسوول بخش خریداری مواد برای تاسیسات هسته ای ایران نیز است.

مقام های وزارت خارجه و وزارت مالیۀ امریکا تحریم های بر ایران را راهی برای پرهیز از جنگ با ایران در اوج تنش میان دو کشور خواندند.

XS
SM
MD
LG