لینک های دسترسی

Breaking News

واشنگتن پُست اتهامات ایران را مضحک خواند


واشنگتن پُُست خواهان رهایی خبرنگار اش در ایران است
واشنگتن پُُست خواهان رهایی خبرنگار اش در ایران است

مدیر مسئول روزنامۀ واشنگتن پُست میگوید که اتهام جاسوسی و سایر اتهاماتی که بر یک خبرنگار آن روزنامه در ایران وارد شده، نامعقول و مضحک میباشد.

مارتین بارون مدیر مسئول روزنامۀ واشنگتن پُست به روز چهارشنبه در یک مصاحبۀ اختصاصی با سرویس فارسی صدای امریکا گفت که خبرنگار آنان، جیسن رضائیان، یک مرد نیک و بیگناه بوده که مثل هر انسان دیگر، حق آزادی را دارد.

از جانب دیگر محمد جواد ظریف وزیر خارجۀ ایران نیز حمایت اش را از خبرنگار توقیف شدۀ واشنگتن پُست ابراز داشته اما گفته است که او باید مراحل محاکمه را بگذراند.

رضائیان از ٩ ماه به اینسو در زندان است
رضائیان از ٩ ماه به اینسو در زندان است

آقای ظریف اتهام وارده بر جیسن رضائیان بسیار جدی خواند ولی گفت که امیدوار است این خبرنگار بی گناه ثابت شود. وزیر خارجۀ ایران افزود: "بدبختانه بعضی از مأمورین رده های پایین که ذهن افراطی داشته، تلاش کرده اند تا از او بهره ببرند. به جزییات آن نمی پردازم، زیرا دوسیه اش هنوز در مراحل قضایی قرار دارد. امیدوارم از اتهامات وارده، برائت حاصل کند."

​رضائیان ٩ ماه قبل با همسرش، یگانه صالحی و دو تن دیگر در ایران توقیف شد. یگانه صالحی، که خود نیز یک ژورنالیست است، سپس رها گردید اما شوهرش هنوز در زندان به سر میبرد.

روزنامۀ واشنگتن پُست از دولت ایران خواسته است که جیسن رضائیان را به دلایل بشردوستانه از زندان رها سازد. بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده نیز خواستار رهایی او شده است.

XS
SM
MD
LG