لینک های دسترسی

Breaking News

جوانب مذاکره از تقاضاهای اضافی اجتناب کنند - ظریف


محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و همتایان اتحادیه اروپایی اش در سعی به توافق درمورد برنامه هسته یی تهران قبل از ۳۰ ماه جون امروز مذاکراتی داشتند.

آقای ظریف گفت که تمامی جوانب در مذاکرات باید از تقاضاهای اضافی اجتناب کنند و متذکر شد که اختلاف دو طرف روی مسایل تخنیکی و سیاسی است.

آژانس خبری فرانسه از قول یک منبع مشخص نا شده اتحادیه اروپا خبر می دهد که ملاقات آقای ظریف با فلیپ هاموند وزیر خارجه بریتانیا، لوران فبیوس وزیر خارجه فرانسه، و فرانک والتر شتاین مایر وزیر خارجۀ آلمان یک ملاقات سیاسی قبل از مذاکرات نهایی است.

مذاکرات در حاشیه اجلاس کامل وزرای خارجه اتحادیه اروپا صورت می گیرد که به مقصد بحث روی وضع تعذیرات بیشتر بالای روسیه و عملیات علیه قاچاقبران انسانی در بحیره مدیترانه دایر می گردد.

این در حالی است که پارلمان ایران روز یکشنبه علیه دسترسی مفتشین بین المللی به محلات نظامی رای داد، موضوعی که جز از معامله آینده ایران با قدرت های جهان در مورد برنامه جنجال بر انگیز هسته یی آن کشور می باشد.

از جمله ۲۱۳ عضو حاضر در مجلس، ۱۹۹ تن آن به حمایت از لایحه یی رای دادند که مستلزم از میان برداشتن تمام تعزیرات علیه ایران منحیث جزئی از توافق نهایی می باشد.

در همین حال، فیلیپ هاموند، وزیر خارجه بریتانیا می گوید ایران برای رسیدن به یک توافق با شش قدرت، باید بیشتر انعطاف پذیر باشد. وی همچنان اظهار داشت که مذاکرات ممکن فراتر از ضرب الاجل سی ام ماه جون ادامه یابد.

فیلیپ هاموند می گوید "اگر می خواهیم که به یک توافق برسیم، پس به انعطاف بیشتر همتایان ایرانی ما نیاز خواهد بود. ببینید، این مذاکره است و ما همیشه انتظار داریم که تا هنگام ضرب الأجل و یا شاید فراتر از آن ادامه یابد. فکر می کنم مذاکرات جدی ادامه دارد و امیدوارم تا یک هفته دیگر بعضی پیشرفت های واقعی را ببینیم."

مذاکرات بین ایران و شش قدرت روی رسیدن به توافقی متمرکز است که برنامه هسته یی ایران را محدود سازد و در مقابل تعزیرات اقتصادیعلیه آن کشور رفع گردد.

درعین حال، بنیامین نتنیاهو صدراعظم اسراییل گفته است که نحوۀ معاملۀ جنجال برانگیز برنامه هسته یی ایران با گذشت هرروز بدتر شده می رود و نباید به امضا برسد.

نتانیاهو گفته است که هنوز دیر نشده است تا ایران را از پیشبرد این برنامه بازداشت. او به این عقیده است که بهتراست به عوض یک موافقه بد، این موافقتنامه هیچگاهی امضا نشود.

XS
SM
MD
LG