لینک های دسترسی

Breaking News

اجساد داعشیان در موصل، با زباله ها جمع میشوند


حدود هشت ماه پس از آن که نیروهای عراقی و ائتلاف بین المللی، شهر قدیمی موصل را از کنترول گروه داعش خارج کردند، هنوز هم اجساد صدها تن از جنگجویان داعش روی جاده ها یا در زیر آوار ساختمان ها باقیمانده است.

اغراق نخواهد بود اگر بخشی از شهر قدیمی موصل تقریبا یک قبرستان نامیده شود.

طی ۹ ماه نبرد برای بازپس گیری موصل از کنترول شورشیان گروه دولت اسلامی، مقامات عراقی اجساد هزاران فرد ملکی را از زیر آوار بیرون کردند. آنها گفتند که اجساد شورشان داعش در فرجام با زباله جمع آوری می شوند.

هم اکنون در حالی که خانواده ها به بازگشت به شهر قدیمی آغاز کرده اند، مقامات به طور بطی اجساد تندروان داعش را از جاده ها جمع و دفن میکنند. ساکنان شهر می گویند که آنها کمک های بسیار کمی دریافت میکنند.

سعد عبدالرحمن، باشندۀ شهر موصل، خواستار کمک دولت است و میگوید هر گونه بازسازی ای که در در آن شهر مشاهده میشود، "صرف توسط خود مردم" انجام یافته است.

شهر قدیمی موصل، سال گذشته در جریان جنگ شورشیان با نیروهای عراق و ائتلاف، برای ماه ها تحت محاصره قرار داشت. آن زمان بود که تقریبا به طور کامل توسط حملات هوایی و بمب ها شدیداً تخریب شد.

از زمانی که تندروان جهادی از موصل اخراج شده اند، برخی از شهروندان مانند محمد، خانۀ خود را ترک نکرده است. اگر چه او هرگز با گروه داعش همراه نبوده است، لیکن هم نام با یکی از شورشیان است و از ترس توقیف شدن، از خانه بیرون نمیرود.

درهمین حال، پارلمان عراق برای نخستین بار پس از سه سال و پس از اعلام پیروزی در برابرداعش، به روز شنبه بودجۀ مصرفی کشور را تصویب کرد. اما قانونگذاران کـُرد به دلیل این که گویا بودجۀ تخصیص یافته به مناطق شان کاسته شده، رای گیری را تحریم کردند.

پارلمان قرار بود این بودجه را قبل از آغاز سال مالی ۲۰۱۸ در ماه جنوری تصویب کند، اما هرسه بخش اصلی نفوس عراق که عبارتند از شیعیان، اعراب سنی، و کرد ها، با بودجۀ پیشنهادی حکومت مشکل جدی داشتند.

XS
SM
MD
LG