لینک های دسترسی

Breaking News

کری: گروه داعش تهدید برای منطقه وفراتر از آن است


سفر جان کری به شرق میانه برای بحث روی بحران عراق
سفر جان کری به شرق میانه برای بحث روی بحران عراق
جان کری وزیر خارجه امریکا به منظور مذاکره و مشوره در مورد عراق با کشور های شرق میانه و اروپا به روز یکشنبه وارد مصر شد. آقای کری قبل از عزیمت به بروکسل به اردن توقف می کند. آقای کری بعدا برای مذاکره با شرکای منطقوی و متحدین خلیج به پاریس می رود .

در تازه ترین گزارش جنگجویان سنی مذهب گروه تندرو مسمی به دولت اسلامی عراق و شام یا داعش دو گذرگاه سرحدی با اردن و سوریه را اشغال کردند.

مقامات امنیتی عراق و شاهدان عینی صبح روز یکشنبه گفتند گروه داعش به روز یکشنبه سه شهر را در ولایت غربی الانبار عراق اشغال کردند.

یک مسئول استخبارات نظامی عراق که نخواست نامش افشا گردد، گفت که سربازان حکومتی صبح روز یکشنبه از شهر های راوه، عنه، و الرطبه عقب نشستند و جای آنان را تندروان داعش گرفتند.

کمک مشاورین امریکا

بارک اوباما رئیس جمهور امریکا پیشنهاد کمک سه صد مشاور امریکایی را برای حکومت عراق کرده تا در قسمت بدست آوردن مجدد قلمرو های اشغالی توسط شورشیان گروه داعش کمک کند.

آقای اوباما همچنان گفت حکومت نوری المالکی باید در قسمت سرکوبی خشونت های فرقوی تلاش بیشتر نماید.

این در حالیست که عده ای از مظاهره کننده گان خواهان کمک های جدی ایالات متحده به عراق گردیدند. انور الزاهدی یکی ازین مظاهره کنندگان می گوید "ما از امریکا می خواهیم، و از رئیس جمهور اوباما می خواهیم که عراق را در حمله بر القاعده و طالبان کمک کند. آنها دوباره علیه امریکا عرض وجود می کنند، به حملاتی مثل هیستون و باستن ادامه می دهند. می خواهیم که آنها را توقف دهیم."

اما دیوید باروس مظاهره کننده دیگر مخالف جنگ در عراق است" من بمباری را نمی خواهم. از این بمباری ها خسته شده ام. هیچ فایده ای ندارد، ما یمن و جا های دیگر را بمباری می کنیم ، زنان ، اطفال و مردان را می کشیم که اصلا با جنگ سر و کاری ندارند."
عراق: گروه داعش بخشی از مناط موصل را تصرف کرد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:35 0:00

روز یکشنبه مقامات حکومتی عراق ویدیو های را به نشر سپرد که نشان می داد طیاره های حکومت فضای ساحه بزرگترین دستگاه تصفیه نفت شهر بیجی در شمال بغداد را نظارت می کرد.

ایران: تقاضای آتش بس

در عین زمان حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران، روز یکشنبه در یک کنفرانس اسلامی خواهان آتش بس در ماه مبارک رمضان در عراق گردید. ماه رمضان در اول ماه جولای آغاز می گردد.

ایران روابط نزدیک سیاسی و اقتصادی را با عربستان سعودی پس از مداخله نظامی امریکا درسال دو هزارو سه در عراق برقرار کرده است که باعث سرنگونی حکومت سنی ها به رهبری صدام حسین گردید.

ایران نیز از طرف شورشیان دولت اسلامی عراق و شام ، که بخش های از قلمرو سوریه و عراق را اشغال کرده اند، تهدید شده است.

اخیرا هزاران تن شیعه به تقاضای آیت الله علی السیستانی، رهبر مذهبی شان، مبنی بر برداشتن سلاح علیه گروه دولت اسلامی شام و عراق عمل کردند.
  • 16x9 Image

    نجیبه خلیل

    نجیبه خلیل از سال 2004 تا کنون منحیث گوینده و خبرنگار صدای امریکا اجرای وظیفه میکند. خلیل، لیسانس خود را در رشته ژورنالیزم و سپس فوق لیسانس خود را در رشته رادیو و تلویزیون از یونیورستی ویلیم پترسن در ایالت نیوجرسی بدست اورد. وی همچنان یک دیپلوم در رشته کمپیوتر پروگرامنگ را نیز از کالج برگن کمیونتی ایالت نیوجرسی اخذ نموده است.

XS
SM
MD
LG