لینک های دسترسی

Breaking News

نیرو های عراقی، به حاشیۀ شهر موصل رسیدند


نیرو های ائتلاف عراقی ضد داعش در حاشیه های شهر موصل
نیرو های ائتلاف عراقی ضد داعش در حاشیه های شهر موصل

نیرو های خاص عراق امروز از سمت شرق، به شهر موصل که تحت کنترول داعش است، پیشروی نمودند و در نتیجۀ درگیری سنگینی توانستند آخرین قریۀ حاشیۀ شهر را که از آنجا به بعد شهر موصل آغاز می یابد، تصرف کنند.

به این گونه راه برای واحد های اردوی عراق که آمادۀ تهاجم به شهر موصل اند، باز گردید. جنرال حیدر فضل یک مقام نظامی عراق گفت که در جریان عملیات برای تسخیر قریۀ بزاویه، سه مهاجم انتحاری سوار بر موتر، سعی کردند جلو پیشروی نیرو های خاص عراقی را بگیرند، اما از سوی این نیرو ها، نابود شدند.

از جانب دیگر تلویزیون دولتی عراق گفته است که مرحله دوم عملیات موصل، تصرف حاشیه های غربی آن شهر چنگ داعش خواهد بود.

عملیات موصل که در آن نیروهای حمایت هوایی و زمینی ائتلاف بین المللی ضد داعش نیز شامل اند، یکی از بزرگترین و مغلقترین جنگ برای اردوی عراق تلقی میشود.

شمار نیروهای عراقی در عملیات موصل به ٣٠ هزار میرسد، در حالیکه مقامات نظامی آن کشور تعداد جنگجویان گروۀ داعش در شهر موصل را از پنج تا شش هزار نفر تخمین کرده اند.

شمار باشندگان شهر موصل، به حدود یک میلیون نفر میرسد. ادارات وابسته به سازمان ملل متحد گفته اند که پس از آغاز عملیات موصل حدود ٧۴٠٠ نفر مجبور به ترک خانه های شان شده اند.

تصرف مجدد موصل، شکست گروۀ داعش در عراق تلقی میشود. موصل که دومین شهر بزرگ عراق میباشد، به مراتب بزرگتر از هر شهر تصرف شدۀ دیگر توسط گروۀ داعش است و در شهر موصل بود که ابوبکر البغدادی رهبر گروۀ دولت اسلامی خلافت خود خواندۀ خود را از مسجد جامع این شهر اعلان کرد.

XS
SM
MD
LG