لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار تازۀ سپاه پاسداران ایران به امریکا


فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هشدار داده است که اگر ایالات متحده، نام سپاه پاسداران را در فهرست "سازمان‌های دهشت افگن" درج کند، در آن صورت "نیروهای امنیتی امریکا در منطقه غرب آسیا، دیگرآرامش امروز را نخواهند داشت."

پیش از این، خبرگزاری رویترز و وال ستریت ژورنال از قول مقام‌های امریکایی گزارش داده بودند که قصر سفید در نظر دارد تا سپاه پاسداران را درج فهرست سازمان‌های دهشت افگن کند.

محمد علی جعفری، فرمانده عمومی سپاه پاسداران به سپاه نیوز ایران گفته است که اگر ایالات متحده چنین اقدامی بکند، جمهوری اسلامی نیز اقدام به مثل را در "دستور کار" خود قرار خواهد داد.

همزمان با این، جواد ظریف، وزیر خارجۀ ایران نیز در یک پیام تویتر نوشته است، کسانیکه از دیرزمان به حمایت از بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسرائیل، در تلاش درج نام سپاه پاسداران در فهرست‌ سازمان‌های دهشت افگن اند، پیامد آن را برای قوای امریکایی در منطقه به خوبی می‎دانند.

آقای ظریف در ادامۀ این پیام نوشته است "در واقع، آنان در صدد اند تا به نمایندگی از وی (بنامین نتنیاهو)، ایالات متحده را به باتلاق بکشانند."

در صورتیکه ایالات متحدۀ امریکا این تصمیم را اجرا کند، این نخستین باری خواهد بود که نام نهاد رسمی نظامی یک کشور "درج فهرست سازمان‌های دهشت افگن" می‌شود.

واکنش‌ها در امریکا

بن ساس، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت نبراسکا گفت که این قدمی بسیار مهم در راستای اعمال فشار حداکثری بر ایران است تا به گفتۀ وی جلو"توانایی ایران برای تامین بودجه و صادرات ترور به خارج از مرزها" گرفته شود.

آقای ساس گفت "شاید عواقب و قراردادن این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی تازه باشد، ولی قصاب‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدت‌های مدیدی است که تروریست هستند.

مایک گالاگر، عضو مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده نیز این اقدام احتمالی رئیس جمهور دونالد ترمپ را مبنی بر درج نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های دهشت افگن "اقدام بسیار عالی" خوانده و گفته است کهکانگرس ایالات متحده نیز باید اقدام هم‌گونی را انجام دهد.

مارک دوبوویتز​، رئیس اجرایی مرکز دفاع از دموکراسی‌ها گفته است که خیلی وقت پیش باید این کار انجام می‌شد آن‌هم به یاد هزاران نفری که "توسط تروریست‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به قتل رسیده، شکنجه شده، مورد خشونت قرار گرفته و از کار افتاده شده‌اند."

XS
SM
MD
LG