لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار انسجام دوبارۀ گروه داعش در کردستان عراق


مناطق آزاد شده از کنترول داعش در عراق بیشتر به ویرانه ها مبدل شده است.
مناطق آزاد شده از کنترول داعش در عراق بیشتر به ویرانه ها مبدل شده است.

گروه داعش در مناطق تحت منازعۀ کردستان عراق، از خصومت های موجود میان حکومت منطقه یی کردستان و نیرو های حکومت عراق استفاده کرده تلاش دارند دوباره منسجم گردند.

مقامات عراقی و کردی با هشدار این مطلب گفته اند که جنگجویان آن گروه حملات مرگبار رو به افزایشی را در مناطق تحت منازعه در سرتاسر شمال عراق انجام می دهند.

علی الحسینی، سخنگوی نیرو های بسیج محبوب شیعه در شمال عراق، گروه داعش را متهم کرد که مناطق را با دامن زدن به تنش ها میان کرد ها، اعراب و ترکمن ها، به مراکز داغ جنگ مبدل می سازند.

جنگجویان گروه دولت اسلامی پس از شکست و اعلام پایان عملیات نظامی بغداد علیه آن گروه، به تکتیک های جنگی گرویلایی به ویژه در مناطق کردنشین و سالادین و شرق دیالی دست زده اند؛ جاییکه نیرو ها حکومت عراق و جنگجویان کرد ادعا کنترول آن را دارند.

آقای الحسینی به صدای امریکا گفت "دهشت افگنان داعش می خواهند با انجام حملات جنگجویانه، هرج و مرج را در منطقه ایجاد کنند. آنان می خواهند تا عناصر و گروه های این منطقه را منقسم سازند و ثابت کنند که هنوز هم در عراق قدرت دارند."

سخنگوی نیرو های بسیج شیعه می گوید که اکنون جنگجویان داعش در شهرک ها و قریه ها به حمله و فرار دست می زنند تا مانع انتخابات پارلمانی آن کشور گردند که قرار است در ماه می راه اندازی شود.

حکومت عراق در دسمبر ۲۰۱۷، پس از آنکه نیرو های نظامی عراق آخرین بقایای آن گروه را از مناطق تحت کنترول داعش بیرون کردند، پیروزی خود را علیه گروه داعش اعلام نمود.

قلمرو های تحت منازعه با سرشار بودن از منابع طبیعی، مرکز درگیری های چندین دهه یی اخیر میان حکومت عراق و کرد ها بوده است.

XS
SM
MD
LG