لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز جنگ تازه برای آزاد ساختن موصل از داعش


نیروهای عراقی صبح روز یکشنبه، عملیات تازه ای را به منظور تصرف غرب شهر موصل آغاز کردند.

مقامات عراق میگویند که عساکر آنان در این عملیات، از حمایت نیرو های زمینی و هوایی ایالات متحده برخوردار بوده و انتظار می رود این نبرد طولانی و دشوار باشد.

حیدر العبادی، صدراعظم عراق آغاز این عملیات را در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد. آقای عبادی از نیروهای امنیتی خواست تا در جریان عملیات با غیر نظامیان برخورد خوب داشته و به حقوق بشر احترام بگذارند.

نیروهای عراق در ماه گذشتۀ میلادی، کنترول شرق موصل را بدست گرفتند، اما تندروان هنوز هم ادارۀ غرب این شهر را در دست دارند.

حیدر العبادی، صدراعظم عراق آغاز تهاجم برای بیرون راندن گروه دولت اسلامی از غرب موصل را در حالی اعلام کرد که نیروهای عراقی به آن جهت سوق داده شدند.

وزارت دفاع عراق به روز شنبه گفته بود که اردوی آن کشور، ذریعه طیاره ها، میلیون ها اطلاعیه را برای ساکنان غرب شهر موصل پرتاب کرده و در آن، از حمله قریب الوقوع نیروهای اردو بر مواضع داعش یاد کرده است.

شورشیان در غرب موصل ، همراه با حدود ۶۵۰ هزار غیرنظامی پس از آن تحت محاصره قرار گرفته اند که نیروهای به حمایت ایالات متحده در اطراف آن شهر جابجا شده و آنان را از جانب شرقی شهر تحت فشار قرار دادند.

تهاجم برای بیرون راندن دولت اسلامی از موصل، آخرین سنگر عمده آن گروه در عراق، در ماه اکتوبر آغاز شده است.

شکست گروه داعش به طور موثردر موصل که عمده ترین شهر برای بقای داعش است ، میتواند به تسلط این گروه تندرو در عراق خاتمه دهد.

XS
SM
MD
LG