لینک های دسترسی

Breaking News

مسوول استخبارات داعش 'قصاب داعشی' کشته شد - ریاست امنیت 


ضیاالرحمان معروف به اسد الله اورکزی مسوول استخبارات داعش خراسان
ضیاالرحمان معروف به اسد الله اورکزی مسوول استخبارات داعش خراسان

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان می‌گوید که ضیاالرحمان که به اسدالله اورکزی نیز معروف است، باشندهٔ اصلی اورکزی اجنسی پاکستان، در یک عملیات "پیچیده و هدفمند" کشته شد.

امنیت ملی افغانستان با نشر اعلامیهٔ گفته است که اورکزی مسوول عمومی استخبارات داعش شاخه خراسان بود که به دلیل قساوت و کشتن بی‌رحمانه‌ای مخالفین داعش به "قصاب داعشی" نیز معروف بود.

ریاست استخبارات افغانستان گفته است که اسدالله اورکزی همچنان مسوول ارتباطات گروه داعش با یکی از کشورهای منطقه بود، اما این ریاست از کدام کشوری نام نبرده است.

امنیت ملی در مورد زمان و مکان کشته شدن اورکزی معلومات نداده، اما گفته است که او مسوول حملات خونبار بر اجتماعات و گردهمایی‌های ملکی در افغانستان بود.

ریاست امنیت ملی افغانستان پیش از این، به تاریخ چهارم اپریل (۱۶حمل) از دستگیری عبدالله اورکزی معروف به اسلم فاروقی رهبر گروه تروریستی داعش شاخهٔ خراسان با ۱۹ جنگجوی دیگر این گروه در عملیات نیروهای خاص امنیت ملی خبر داد، اما زمان و مکان این عملیات را مشخص نکرد.

وزارت خارجۀ پاکستان به تاریخ نهم اپریل (۲۱ حمل) با نشر اعلامیه‌ای فاروقی را به دست داشتن به فعالیت‌های ضد پاکستانی متهم کرده و از افغانستان خواست تا او را تحویل اسلام آباد کند؛ تقاضای که از جانب افغانستان رد شد.

XS
SM
MD
LG