لینک های دسترسی

Breaking News

اعضای گروه داعش در پوهنتون کابل توقیف شدند


مقام‌های افغان می‌گویند که چهار عضو گروه دهشت افگنی دولت اسلامی (داعش)، به شمول یک استاد پوهنتون را در جریان یک عملیات ضد دهشت افگنی در کابل بازداشت کرده اند.

ریاست امنیت ملی با نشر اعلامیۀ گفته است که مظنونین مصروف جلب و جذب جنگجویان به گروه داعش و سازماندهی حملات دهشت افگنی در شهر کابل و نواحی آن بودند.

در میان بازداشت شدگان، مبشر مسلمیار، استاد پوهنتون کابل نیز شامل است. بقیه افرادی که باز داشت شده اند، همه محصلین فارغ شده از این نهاد تحصیلی اند.

بازداشت شدگان در جریان تحقیقات گفته اند که آنان از نزدیک با اعضای گروه داعش در ولایت ننگرهار کار می‌کردند.

این نخستین باری نیست که یکی از استادان پوهنتون کابل بازداشت می‌شود. چند هفته پیش نیز یکی از استادان این پوهنتون به اتهام مشابه بازداشت شده بود.

گروه داعش که اکثراً از طریق اعماق، بخش خبری این گروه، اظهار نظر می‌کند، تا حال در این مورد واکنشی نشان نداده است.

گروه داعش در ولایت کنر نیز فعالیت دارد.

حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی پیشین رییس جمهور افغانستان به صدای امریکا گفت که تندروان مرتبط به داعش در ولایات بدخشان، جوزجان و فاریاب نیز فعالیت دارند.

او گفت: " آن‌ها [داعش] یک تهدید اند. آن‌ها نه تنها یک تهدید به افغانستان اند بلکه تهدیدی به تمام منطقه و امنیت جهانی اند."

آستن میلر، قوماندان نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان در تازه ترین مصاحبه اش گفته است که داعش "مشکل همه ما است" و امکان دارد در غرب حملاتی را طرح و راه اندازی کند.

نیروهای مبارزه با دهشت افگنی ایالات متحده در هماهنگی با شرکای افغان خویش به گونه معمول در مقابل گروه داعش در افغانستان عملیات نظامی راه اندازی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG