لینک های دسترسی

Breaking News

دستگیری هشت عضو گروه دولت اسلامی در پاکستان


پاکستان میگوید این افراد را در لاهور در یک حملۀ شبانه گرفتار نمودند
پاکستان میگوید این افراد را در لاهور در یک حملۀ شبانه گرفتار نمودند

مقامات در پاکستان میگویند آنها یک گروۀ هشت نفر چنگجویانی را در پاکستان دستگیرکرده اند که بدستور گروۀ تروریستی دولت اسلامی مستقر در سوریه افراد را جلب و جذب میکردند.

براساس یک بیانیۀ رسمی قوای مبارزه با تروریزم این مردان را در لاهور، دومین شهر بزرگ پاکستان، مرکز ولایت پرنفوس پنجاب در یک حملۀ شبانه گرفتار نمودند.

این بیانیه اضافه میکند که مقامات همچنان تیلفون های سیار، لپ تاپ ها و مواد تبلیغاتی گروۀ دولت اسلامی را نیز درین حمله ظبط نموده اند. این افراد جوانان را جلب و جذب مبنمودند تا آنها را بطور غیر قانونی از طریق افغانستان و ایران به سوریه بفرستند.

ادارۀ مبارزه با تروریزم پاکستان میگوید این مظنونین به مستنطقین گفته اند که آنها قبلأ تعداد بیشمار را فرستاده اند و آمادۀ فرستادن یک گروپ تازه بودند.

گرفتاری صد ها فعال داعش در پاکستان


مامورین پاکستانی میگویند در دو سال گذشته آنها صد ها فعال آن گروه را در شهر های مختلف دستگیر نموده اند. اما تأکید نمودند که این گروۀ حضور تنظیم شده در پاکستان ندارد.

گروۀ دولت اسلامی مسؤولیت انفجار بم در زیارت صوفی را در یک منطقۀ دورافتادۀ ایالت بلوچستان بدوش گرفته است. درین حمله بیش از پنجاه نفر کشته شده و تعداد زیاد دیگری هم زخمی گردیدند.

در اواخر اکتوبر سه بم گزار انتحاری گروۀ دولت اسلامی بر یک مرکز آموزش پولیس در مرکز کویته حمله نموده حد اقل ۶۰ نفر را به قتل رسانیدند.

گروۀ دولت اسلامی عملیاتش را درین منطقه در سال ۲۰۱۵ بعد از ایجاد پایگاه هایش در مناطق شرقی افغانستان آغاز نمود.این گروه افغانستان، پاکستان و بخشی از ایران را به اصطلاح " دولت اسلامی ولایت خراسان" مینامند. ادعا میشود که آنها این دستورات را از سوریه دریافت مینمایند.

گزارش: صدای امریکا

ترجمه و ویراستار: احد عزیززاده

XS
SM
MD
LG